במסגרת חשיפתה השבוע של מפקדת חמאס באוגדת יהודה ושומרון, שב”כ גילה כי בחודשים האחרונים עקב אחר ההתארגנות של ארגון הטרור בשטח זה. מהודעת שב”כ עלה כי חמאס לא זנח את גזרת יהודה ושומרון, והוא מכין בה מעוזי טרור שמדירים שינה מעיניהם של בכירים במערכת הביטחון. “זה לא מפתיע אותנו שחמאס מנסה להטמיע טרור ביהודה ושומרון”, אומר גורם ביטחוני. “אנחנו מבינים שמדובר בפעולות שמשנות את המציאות בשטח באופן דרמטי. זה לא סוד שהארגון מאוכזב מכך שבמבצע צוק איתן לא נפתחה חזית ביהודה ושומרון. חמאס בונה על זה שבעימות הבא חזית יהודה ושומרון תבער, וזה יעסיק אותנו רבות”.



מחשיפת שב”כ השבוע עולה כי חמאס הקים מפקדה שכללה מערך ארגוני היררכי עם עשרות פעילים שעסקו בהכנה של תשתיות טרור. בין היתר, הם הקימו חוליות לגיוס פעילים ולהכשרתם לביצוע פעולות טרור ביום פקודה. התשתית פעלה לחיזוק אחיזת חמאס ביהודה ושומרון כארגון וכגורם בעל השפעה אזורית רחבה. הדרך להקמת תשתית כזו עוברת בגיוס מבית לבית ובד בבד הפצת מסרים חברתיים וכלכליים באמתלה של קירוב לבבות ותמיכה כלכלית באסירים פלסטינים ביטחוניים. כך, משפחות של מפגעים קיבלו בגל הטרור האחרון חסות רחבה מארגון חמאס, ואף הוקם תא הסטודנטים של חמאס, שפועל מחוץ לעזה וליהודה ושומרון. כמו כן, חמאס מימן באופן רשמי עצרות, הלוויות המוניות והפגנות גדולות, שלדברי גורמים במערכת הביטחון, התמקדו בהסתה. 



השבוע לפני: הפיגוע באולם "ארמון דוד" בחדרה, 17.1.2002


השבוע, לפני 15 שנה, אירע הפיגוע באולם האירועים "ארמון דוד" בחדרה, שבו נרצחו שישה בני אדם ונפצעו עשרות. הפיגוע התרחש בתקופת האינתיפאדה השנייה, שתחילתה בספטמבר 2000. אחד הסממנים שאפיינו את אותה אינתיפאדה היה הצלחתם של ארגוני הטרור הפלסטיניים להביא לגל פיגועים חסר תקדים בהיקפו ובחומרתו, שבוצעו בידי כל ארגוני הטרור הפלסטיניים.



הפיגוע התרחש בעת שבאולם התקיימה חגיגת בת המצווה של נינה קרדשוב, בת למשפחת עולים מהקווקז, שעלו לישראל ארבע שנים לפני כן. סמוך לשעה 22:45 נכנס המחבל הפלסטיני עבד א־סלאם חסונה, פעיל פת"ח משכם, לאולם השמחות, לאחר שירה במאבטח. הוא החל לירות לכל עבר בנשק אוטומטי ורצח שישה אנשים. כאשר הבחין אביה של נינה שהמחבל הפסיק לרגע לירות, הוא הסתער עם אחיו על המחבל, שהתכוון להחליף מחסנית. האב הכה את המחבל עד ששתי ידיו נשברו מעוצמת המכות. בסופו של דבר המחבל מת מיריית שוטר שחשש כי נשא על גופו חגורת נפץ. 



פתרון אחסון


השבוע הסתיים מכרז השרתים הגדול בתולדות מערכת הביטחון. בסיום המכרז נבחרה חברת סיסקו העולמית לספק שרתים לצה"ל ולמערכת הביטחון בהיקף של מאות מיליוני שקלים. סיסקו זכתה במכרז לאחר שהציעה מערכות שרתים מתקדמות במחיר הנמוך ביותר, המגלם חיסכון של עשרות מיליוני שקלים למערכת הביטחון במהלך חמש שנים.



טיסת לילה


זוג מטוסי האדיר שנחתו לפני כחודש בארץ המריאו השבוע לטיסת לילה ראשונה. בחיל האוויר ציינו כי הטייסים מבצעים טיסת לילה מהירה לעומת טיסה במטוסים אחרים שנקלטו בעבר בחיל האוויר.