מאות בני אדם ליוו אחר הצהריים (רביעי) את רס"ב ארז (עמדי) לוי (34), השוטר שנרצח בפיגוע הדריסה באום אל חיראן, במהלך העימותים האלימים שהתפתחו במקום עקב פינוי בתים ביישוב הלא חוקי, בדרכו האחרונה בבית העלמין הצבאי ביבנה. הדורס, יעקוב אבו אל קיעאן, חוסל במקום. לוי הותיר אחריו אישה ושני ילדים, תאיר בת 4 ויאיר בן השנתיים. אשתו, קלרה, ספדה לבעלה המנוח: "ב-4:20 סימסתי לך שתשמור על עצמך. מי היה מאמין שזה הדבר האחרון שיהיה לי ממך. איך עוקרים נשמה? עברנו עליות וירידות ואף פעם לא עזבת אותי. אלוהים, עקרת לי את הנשמה. הלכתי לזהות אותך. מקילומטרים אני מזהה אותך. לא פעם חיממת אותי כשהיה לי קר, אבל אני לא הצלחתי לחמם לך את היד".  


קלרה לוי, אשתו של ארז שנרצח בפיגוע. צילום: אבשלום ששוני
קלרה לוי, אשתו של ארז שנרצח בפיגוע. צילום: אבשלום ששוני

תיעוד הפגיעה מהאוויר

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר בהלווייה: "לכשיגדלו תאיר ויאיר היקרים לנו מכל, ודאי ידעו ויבינו שזו הייתה משימתו של אביהם ארז ז"ל, ושל המשטרה שבשירותיה שירתו נאמנות הוא ובני המשפחה המופלאה. ישראל היא מדינת חוק וככל שישמר החוק וייאכף, כך תרחק האלימות וכך ירוויחו כל חלקי הציבור.

"בשם ממשלת ישראל ובשמה של משטרת ישראל אני מבטיח לך ארז, ומתחייב, שנמשיך ללכת בדרכך, נאכוף את החוק בכל מקום ובכל זמן, לא ניכנע לעולם, גם אם מרצחים ארורים ינסו לעצור בעדנו. המחויבות שלך, המחויבות שלנו לביטחון אזרחי ישראל ולשלטון החוק תנצח את כל אלה שקוראים עלינו תיגר".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, ספד לשוטר, וחזר על טענות המשטרה שמדובר באירוע טרור הקשור בדאעש: "המחבל לימד בבית ספר שבו נעצרו שישה מורים בחשד להשתייכות למדינה האסלאמית. הוא לימד הסתה במקום את התכנית של משרד החינוך".

על פי חקירה ראשונית, במהלך העימותים, בוצע פיגוע הדריסה נגד כוחות כוחות המשטרה, שפתחו באש לעבר הרכב והרגו את המחבל. על פי המשטרה, הדורס הוא חבר התנועה האסלאמית הדרומית. בנוסף לכך נמסר כי הוא עבד במערכת החינוך. חברי הרשימה המשותפת ואנשי האזור טוענים כי לא מדובר בפיגוע דריסה, אלא בניסיון לברוח מהאזור, דבר אשר נדחה על הסף ע"י המשטרה. 

בדיקת גופתו של לוי, קבעה חד משמעית כי הוא נהרג מדריסה ובשום אופן לא מירי של שוטרים. כמו כן, בגופו לא נמצאו קליעים. רק אחרי שהמחבל שעט לעברם של השוטרים בוצע הירי, זאת על מנת לנטרלו. בנוסף, המשטרה לא עשתה שימוש בכדורי ספוג, כפי שטענו הח"כים הערבים - כי אין למשטרה כאלו כדורים. באותן הנסיבות הובהר כי גם ח"כ עודה לא נפגע מירי של המשטרה.