הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, יתאשפז בימים הקרובים בבית החולים בילינסון לצורך הליך רפואי. רגע לפני אשפוזו, הודיע היום (רביעי) שר הביטחון אביגדור ליברמן כי החליט בהתייעצות עם ראש הממשלה בנימן נתניהו, להאריך את כהונתו בשנה נוספת כך שתעמוד על ארבע שנים. ההחלטה תובא לאישור הממשלה בעוד כשבוע וחצי.



שר הביטחון אמר כי "רא״ל איזנקוט הוא רמטכ"ל מוערך המוביל את הצבא בהצלחה ובמקצועיות רבה וכי שיתוף הפעולה הפורה בעבודה עימו יאפשרו להמשיך לקדם תכניות, להכין את צה״ל לאתגרים העומדים בפניו ולחזק את ביטחון ישראל".



ביקור הרמטכ"ל איזנקוט בעוצבת הגליל

איזנקוט (57) החל את כהונתו כראש המטה הכללי לפני שנתיים, לאחר שהחליף בתפקיד את בני גנץ. בעבר כיהן כמח"ט גולני, כמזכיר הצבאי של שר הביטחון וראש הממשלה אהוד ברק, ולאחר מכן גם של ראש הממשלה אריאל שרון. ב-2005 הועלה לדרגת אלוף ומונה לראש אגף המבצעים במטכ"ל. בספטמבר 2006, לאחר התפטרותו של האלוף אודי אדם בעקבות מלחמת לבנון השנייה, מונה לאלוף פיקוד הצפון. ב-2013 מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל, בו כיהן עד סוף 2014.



כאמור, איזנקוט יתאשפז מחר בבית החולים בילינסון בפתח תקווה למספר ימים על מנת לעבור הליך רפואי, שאחריו יישאר מספר ימי השגחה. את מקומו ימלא בזמן הזה סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר גולן.



הרמטכ"ל תפקד כרגיל בעת האחרונה והשתתף בישיבות הערכות מצב ובסקירות בשטח. היום הוא ביקר בעוצבת הגליל. במסגרת הביקור קיים הערכת מצב וסיור במספר נקודות בגזרה בהשתתפות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי, מפקד עוצבת הגליל, תת-אלוף אמיר ברעם ומפקדי החטיבות המרחביות".