הרשעתו של אלאור עזריה בהריגה ממשיכה לעורר גלים, והפעם בתוך צה"ל. חייל צה"ל, שהתגייס רק לאחרונה, חילק כרוזים בהם קרא שלא להתגייס לצבא עד שאזריה ישוחרר. הוא נעצר, נשפט ונידון ל-20 ימי מחבוש. בכרוזים שחילק החייל במאות עותקים בבסיס תל השומר נכתב "צבא הגנה לישראל מפקיר את החיילים שלו. אנחנו לא! עד שמשחררים את אלאור אזריה לא מתגייסים!".



עו"ד חי הבר מארגון חוננו, שליווה את החייל משפטית, מסר ל"מעריב אונליין" כי "מדובר במקרה מצער בו רשויות הצבא בוחרים להשתמש בכלי שפוטי\עונשי של 'דין משמעתי' עליו אין שום בקרה אמיתית, ולהכניס בחור צעיר, חיובי וערכי לתקופות מאסר שונות וכל זאת רק משום שהינו בעל דעות ואופי להגיד אותם".



לדברי עו"ד הבר, "מוטב היה לו מישהו מהמפקדים היה עוצר לרגע ומסביר לחייל על נורמות ההתנהגות בצבא במקום לשפוט אותו על כך שהביע דעתו".



עוד הוסיף עו"ד הבר "בשולי הדברים אציין, כי ספק אם כל אותם מגויסים טריים אוחזי דעות השייכות לצד השמאלי של המפה הפוליטית היו זוכים לאותה התייחסות והיו מבלים מאחורי סורג ובריח תקופות כה ארוכות".



כרזת התמיכה באלאור אזריה. צילום: חיילים בבסיס תל השומר
כרזת התמיכה באלאור אזריה. צילום: חיילים בבסיס תל השומר



מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "החייל נעצר ונשפט בעבר. כשחזר ליחידת מיטב חילק אמצעי תעמולה נגד גיוס לצה"ל. החייל נשפט על מעשה זה ל-20 ימי מחבוש".