הנשיא הנכנס דונלד טראמפ כבר הכריז על כמה צעדים המנוגדים לאינטרסים של הפלסטינים, כגון העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, וטקס השבעתו שייערך היום (שישי) מגביר את המתיחות בשטחים. גורמים במערכת הביטחון אמרו: "אנחנו נערכים להסלמה לנוכח הנאום של הנשיא הנבחר. אנחנו מבינים שהאמירות שלו יכולות להקפיץ את השטח". אותם גורמים הוסיפו כי התבטאויות של פוליטיקאים בשני הצדדים עלולות להוסיף שמן למדורה. 

יש לציין כי בצה"ל מקיימים היערכות מיוחדת לקראת הפרות הסדר שמתרחשות בכל יום שישי לאחר התפילות. גם אירוע הדריסה שלשום בנגב שבו נהרג השוטר ארז (עמדי) לוי ז"ל העלה את רף המתיחות ביו"ש. "כל אירוע שמתרחש מכניס אותנו לכוננות, ואנחנו רואים השלכות של אירועים כאלה על הגזרות השונות", אמר קצין בכיר. 

 
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ. צילום: רויטרס
כזכור, היום ב-18:30 ייערך בוושינגטון טקס ההשבעה של דונלד טראמפ והוא ייכנס לתפקידו כנשיא ארצות הברית במקומו של ברק אובמה. בגבעת הקפיטול ובבית הלבן משלימים את ההכנות האחרונות לטקס שיהיה אחד המאובטחים ביותר בהיסטוריה כדי להבטיח שאיש מהנוכחים, בהם מאות אורחים מכל העולם, לא ייפגע. הפגנות של מאות אלפים צפויות להתקיים בעיר, ומוקדים רבים נוספים של מחאות צפויים ברחבי המדינה. כחמישים חברי קונגרס צפויים להחרים את ההשבעה, מספר חריג בגובהו. 

טראמפ אמר אתמול: "המסע מתחיל, ואני אעבוד ואלחם חזק להפוך את זה למסע אדיר עבור העם האמריקאי. יחד נעשה את אמריקה שוב גדולה". טראפ צפוי ליהנות מארוחת בוקר משפחתית עם חברים קרובים במעון האירוח הרשמי של הנשיא "בלייר האוס", ולאחר מכן תצא משפחת טראמפ לטקס תפילה פרטי בכנסייה סמוכה. בשעה 9:30 (שעון ארה"ב) ייפגשו טראמפ ורעייתו מלאניה עם הנשיא היוצא ברק אובמה ועם רעייתו מישל. לאחר מכן יעשו יגיעו שני הזוגות יחד אל גבעת הקפיטול, שם ייערך טקס חילופי השלטון.