רק בריאות: הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, שוחרר היום (שבת) מבית החולים "בילינסון" בפתח תקוה לאחר שעבר ניתוח להסרת גידול סרטני בערמונית ביום חמישי האחרון. בצאתו מבית החולים ביקש איזנקוט להודות לבית החולים, לצוות הרפואי ולפרופסור ג'ק בניאל, מנהל המערך האורולוגי, על הטיפול המסור שהעניקו לו.



פרופסור בניאל עדכן בנוגע למצבו של הרמטכ"ל ואמר כי קצב התאוששותו מצויין, והוסיף כי צפי ההחלמה הוא כשבועיים שבמהלכם הוא צפוי להגיע לביקורת ואיחל לו רפואה שלמה. מנהל בית החולים, ד"ר ערן הלפרן הביע את שמחתו מכך שהניתוח עבר בהצלחה. שחרורו המוקדם של איזנקוט נבע מכך שלארצה להכביד על בית החולים עם סידורי האבטחה העצומים הכרוכים באשפוזו, כמו כן, מוערך כי הרמטכ״ל יבקש לחזור לעבודה הרבה לפני שיסתיימו ימי המנוחה שהוא קיבל בין היתר על ידי ממשלת ישראל. 



כזכור, ביום חמישי האחרון עבר איזנקוט ניתוח להסרת הערמונית בעקבות ממצא של גידול סרטן מקומי שנמצא אצלו. בזמן הניתוח וימי ההתאוששות ממלא את מקומו של איזנקוט סגנו יאיר גולן.



איזנקוט מונה לתפקיד הרמטכ"ל לפני שנה וחצי מאז הספיק להעביר את צה"ל לא מעט מהפכות. אחת הגדולות שבהן, העברת התוכנית הרב שנתית גדעון. רק לאחר הפרוצדורה הרפואית שיעבור הרמטכ"ל איזנקוט ולאחר ההחלמה המלאה תיבחן כשירותו לחזור לתפקיד אולם גורם צבאי בכיר שביקש לשמור על החסינות הרפואית של הרמטכ"ל העריך כי הרמטכ"ל יוכל לשוב לשירות בהקדם.



מחליף את איזנקוט במהלך האשפוז, יאיר גולן. צילום: דובר צה"ל
מחליף את איזנקוט במהלך האשפוז, יאיר גולן. צילום: דובר צה"ל