חודש לאחר התפטרותו של ראש אכ״א אלוף חגי טופולנסקי וקצינים בכירים בצה״ל ממשיכים לאבד חומרים מסווגים. הבוקר (ראשון) נודע כי ביום חמישי האחרון, מפקד פיקוד הצפון אלוף אביב כוכבי החליט להשעות קצין בכיר בדרגת  אלוף משנה מפיקוד הצפון לשבעה ימים. ההחלטה התקבלה לאחר שנגנבו מרכבו של הקצין מסמכים מסווגים ומכשיר ״ורד הרים״. בנושא נפתחה חקירת מצ״ח.
 
גורם צבאי הוסיף כי פרטי הקצין ותפקידו אסורים לפרסום בשלב זה. מכשיר ורד הרים נחשב לאחד הכלים המסווגים בצה״ל ואחד מאמצעי הקשר המסווגים בעולם. בצה״ל עמלים בימים האחרונים בניסיון להגיע אל הגנבים ולמצוא את המכשיר המסווג והמסמכים.      
                 
כזכור, רק בחודש שעבר התפטר ראש אכ״א לאחר שנפרץ בית ונגנב ממנו ציוד, בין היתר גם מחשב נייד צבאי שהיה בו. מביתו של האלוף נגנבו בין היתר רכבים ומחשבים נוספים, אולם עולה כי אחד מהם, שהיה בשימוש צבאי, הכיל חומרים מסווגים שככל הנראה יש איסור מוחלט להוציאם ממחנה צבאי. גורם צבאי אמר אז ל"מעריב אונליין" כי "זה אירוע מביך מאוד, שנופל על הקצין מספר אחת בצה"ל בכל הקשור לאכיפה של עבירות משמעת". 

לפני כשנה נגנב רכבו של אילן לוי, מפקד תותחנים בפיקוד הצפון, וממנו נגנב גם כן מחשב נייד שהכיל חומרים מסווגים מאוד. בעקבות הפרשה הוא הושעה  מתפקידו. האירוע התרחש בדצמבר 2015, וכשהבחין הקצין שרכבו נגנב הוא מיד הודיע למשטרה ולשב"כ.  בפעילות משותפת ומודיעין נערכו סריקות נרחבות שבסופן הרכב נמצא ובו החומר המסווג, וכך הוסר החשש כי החומרים המסווגים שהיו בו יפלו לידיים עוינות. 

בהתייעצות שהתקיימה אז בין הרמטכ"ל איזנקוט למפקד פיקוד הצפון הוחלט בסופו של דבר להשעות את הקצין כיוון שהשאיר ברכבו חומרים מסווגים וזאת בניגוד לפקודות.