"העימות הבא שיפרוץ יהיה בכל העוצמה, אין עימות בחצי כוח או רבע כוח, יש עימות מלא", כך הזהיר היום (שלישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן, שהוסיף: "לא עוצרים באמצע  - זו ההנחיה כרגע לצה"ל. העימות הבא יהיה בכל הכח עד שהצד השני מרים דגל לבן. חייבת להיות מלחמה בפרופיל הכי עוצמתי שאפשר". 



שר הביטחון אף התייחס לסכסוך עם הפלסטינים וקרא למעצמות שלא להתערב בו: "אני מציע לא לנגוע בסכסוך הישראלי פלסטיני. מי שרוצה לעזור לנו שישכח ממעורבות היתר של המעצמות, בנושא הזה אין להם הבנה על פשר הסכסוך, והם באים לכפות את עצמם מבלי שהתבקשו. אמרתי להם 'תראו לי מקרה אחד שהצלחתם בעולם, אחר כך שתצליחו תגידו לי". 



ליברמן, שהביע תמיכה בחייל היורה אלאור אזריה בתחילת משפטו, התייחס גם לתוצאות המשפט שמסעיר את המדינה ואמר: "הייתי מאוד ברור, אני לא יודע אם החייל פעל נכון או לא, זה לא תפקידי. יש את הרמה המבצעית האופרטיבית ויש את הפן המשפטי. אמרתי שלא יכול להיות שלפני שמשפט התחיל כבר קבע שר הבטחון הקודם כי החייל סרח". 



"לא תפקידי לקבוע אם אשם". אזריה. צילום: אבשלום ששוני
"לא תפקידי לקבוע אם אשם". אזריה. צילום: אבשלום ששוני



ליברמן, שאישר הערב עם ראש הממשלה נתניהו בנייה של יחידות דיור ביהודה ושומרון, התייחס למהלך: "אישרנו כ-2500 יחידות דיור, 900 מתוכם לשיווק.   אישרנו גם 86 יחידות דיור לתושבי מיגרון, וגם החלטנו לגבי עשרים הבתים בבית אל. כל השאר הם בגושים הגדולים. אני גם בעד לבנות בנוקדים אבל חייבים לעבוד לפי סדר עדיפויות". 



ליברמן התייחס לסוגייה הסורית ולמעורבות של ישראל בה: "אנו צריכים לקחת בחשבון שסוריה זה דבר מאוד מסובך כי יש שם ארגוני טרור מכל הסוגים עם מעורבות של כל המעצמות האזוריות והבינלאומיות. אנחנו צריכים לשמור על הקווים האדומים שלנו והבהרנו אותם לכולם". שר הביטחון טען כי הנשיא אסד חייב להסתלק מתפקידו: "עמדתי היא כי אסד חייב להסתלק, גם בפן ההומני זהו בן אדם שהשתמש בנשק כימי כנגד עמו, בנאדם שהביא את כל סוגי הטרור למדינה שלו. הוא הפך לבובה איראנית והוא לא יכול להישאר בשלטון".