בתחנת הדלק במעבר מכמש, סמוך לכניסה לכוכב יעקב שבכביש 60, דווח הערב (רביעי) על ניסיון פיגוע דריסה. נהג רכב פרטי סטה מנתיבו ונסע לתוך תחנת הסעות בה עמדו אזרחים וחיילים. המחבל הדורס נוטרל ונהרג, בידו נמצאה סכין. אין נפגעים במקום. ציר התנועה במקום נחסם לתנועה לשני הכיוונים.


ניסיון דריסה במעבר מכמש. צילום: יהודה כהן

יחיאל שטרן, מתנדב רפואת חירום של 'איחוד הצלה' שהגיע למקום סיפר: "הייתי בתחנת הדלק ונשמעו קולות ירי מכיוון תחנת האוטובוס. אזרחים סיפרו לי כי הרכב ניסה לדרוס את הולכי הרגל ששהו בתחנה אך באורח נס התנגש בעמודי הבטיחות שהוצבו סמוך לתחנה כהפקת לקחים מפיגועי דריסה קודמים ובאורח נס לא היו נפגעים בנפש".



לפני כשבועיים אירע פיגוע דריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים. מחבל, נוהג על משאית, דרס קבוצת צוערים שהיו במקום במסגרת סדרת חינוך. קצינה ו-3 צוערים נרצחו, שני צוערים נפצעו באורח קשה וכן 15 קצינים וצוערים נפצעו בדרגות פציעה שונות. באותו ערב התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני והחליט על שורת צעדים שיינקטו בתגובה לפיגוע. בדיון הוחלט לפעול להריסת בית המחבל בהקדם האפשרי, לדחות בקשות לאיחוד של בני משפחת המחבל עם אנשים מעזה ויהודה ושומרון ולמנוע את העברת גופת המחבל למשפחתו.



כמו כן, בעקבות החשד שהמפגע הזדהה עם ארגון המדינה האסלאמית, הוחלט להתחיל במעצרים מנהליים כנגד אלה שמביעים הזדהות עם ארגון דאעש.