אתמול זה היה רק תרגיל אולם בפיקוד העורף אומרים כי האיום על סמלי שלטון עולה עד לבירה של מדינת ישראל. אולי זה הדיבורים על שגרירות ארצות הברית, שתועתק בקרוב לירושלים ואולי זה בגלל שגם לאויב מדרום, החמאס, וגם לאויב מצפון החיזבאללה, יש כיום את היכולת לשגר טילים לירושלים ולהערכת גורמים במערכת הביטחון יש להם גם טילים מדויקים שבהחלט מאתגרים את צה"ל.



לצורך ההתמודדות עם התרחיש האפשרי, תרגלו כוחות פיקוד העורף שמקיימים בימים האחרונים שורה של תרגילים, תרחיש לפיו קריית הלאום בירושלים, המאכלסת את כנסת ישראל, קריית הממשלה ובית המשפט העליון, הותקפה בטילים מצפון ומדרום. "המחוזות של פיקוד העורף מתרגלים אחת לשנתיים אימון של מפקדת המחוז", מסביר מפקד המחוז, אל"מ רמטין סבטי. "המחוז שלי הוא חיבור של שני מחוזות, מחוז ירושלים ומחוז מרכז, והאימון בא לבחון את המבצעיות של המחוז המאוחד בפעם הראשונה. במסגרת האימון אנחנו מתרגלים תרחישי מלחמה דו-זירתית, גם בגזרת לבנון וגם בעזה".



כאמור, כחלק מתרחישי המלחמה, תורגל אמש אירוע של פגיעת טיל בכנסת בירושלים. כחלק מהתרגול, נכחו כוחות משמר הכנסת בשיתוף עם נציגי פיקוד העורף ורשויות החירום כיבוי אש ומד"א, בהערכת מצב בראש מפקד פיקוד העורף, אלוף יואל סטריק, בה תרגלו כיצד יהיה על הפיקוד לפעול באירוע מסוג זה.



"במרחב המחוז שלי יש לא מעט מתקנים אסטרטגיים וחיוניים, סמלי שלטון שמרוכזים בירושלים", מוסיף אל"מ סבטי. "אי אפשר להתעלם מן העובדה שקיימת סכנה לאירועים מסוג זה בכלל הארץ, לכן חשוב להיערך לכל תרחיש. מסגרת התרגיל היום תרגלנו פגיעה באחד ממבני הכנסת. התרגיל חיזק את שיתוף הפעולה והעבודה של פיקוד העורף למול רשויות החירום, ולמול קציני וחיילי משמר הכנסת על מנת שבחירום העבודה תהיה היעילה ביותר, ונוכל לפעול להצלת חיים".



במערכת הביטחון מעריכים כי החמאס והחיזבאללה יעשו מאמצים גדולים לפגוע באחד מסמלי השלטון בירושלים במטרה לייצר אפקט שהוא בעיקר תודעתי. אם דבר כזה אכן יקרה יוכל האויב להתהדר בהצלחה כבירה ובצה"ל עושים הכל כדי למנוע הצלחה שכזו.