מפקד חטיבת הנח"ל, אל"מ עמוס הכהן,, הודיע היום (ראשון) למפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, על רצונו לסיים את תפקידו "מסיבות אישיות". משמעותה של הפרישה המוקדמת היא שהכהן מוותר על הקידום שלו ועל יציאה לשליחות בחו"ל. האלוף זמיר קיבל את בקשתו של אל"מ הכהן. אל"מ דן גולדפוס יחליף אותו כמפקד החטיבה בשבועות הקרובים.



בצה"ל לא יודעים להסביר מה מסתתר מאחורי הסיבות האישות שבגינן הודיע אל"מ הכהן על רצונו לפרוש, אבל הוא לא הקצין הכיר הראשון שמבקש לסיים את תפקידו בזמן האחרון. לאחרונה צה"ל לא זוכה לעדנה בגזרת הקצינים הפורשים וחלקם אף נאלצו לפרוש בגלל עבירות של התנהגות שאינה הולמת.



מה שיוצא דופן במקרה של אל"מ הכהן, הוא שכבר הבוקר הגיעה בקשתו של הכהן אל בחינתו של הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, שכזכור מחלים בביתו מהוצאת גידול סרטני. קצין בצה"ל תהה באוזני מעריב אונליין "מה הבהילות? הרי אם הכל בסדר והוא רוצה לסיים תפקיד אז הוא מחכה שבוע שבועיים ומקבל את אישור הרמטכ"ל. אבל היה כאן הליך מהיר ולא הגיוני".



כאמור, דקות לאחר פרסום הדבר החל בצה"ל מחול שדים של שמועות שכלל בין היתר האשמות חמורות, אולם גורם בצה"ל הבהיר כי "הקצין ביקש שסיבת סיום התפקיד תישאר תחת הנסיבות האישות". 



אל"מ עמוס הכהן נחשב לקצין מהמובחרים שיש בצה"ל. הוא עשה מסלול קרבי מכובד מאוד. הוא מונה למפקד החטיבה לאחר מבצע צוק איתן במהלכו פיקד על החטיבה הדרומית של אוגדת עזה ורשם לא מעט הצלחות בסיכול חדירות מחבלים מארגון החמאס. הוא שירת בסיירת מטכ"ל וביחידת מגלן המובחרת ובשנה האחרונות התמודד בכבוד רב בגזרת איו"ש מול גל הטרור הרצחני.