המאמצים לשחרורו של בן חסין, הישראלי הכלוא במדינה מוסלמית, הגיעו הבוקר (שלישי) לשיאם בעימות בין אביו, אילן חסין, לבין יו"ר ארגון זק"א יהודה משי-זהב. בשיחה שהתקיימה בין השניים, הטיח האב האשמות קשות במשי זהב: "שיישבע בספר התורה שיש לו את הכסף, שלא ישחק בחיים של הבן שלי, אם הייתי אשכנזי זה לא היה קורה".



לדבריו, "יהודה משי זהב כל הזמן משנה את הגרסה. יש לנו את המסמכים בבית המשפט ואני מוכן לפרסם אותם. אני מכבד את משי זהב, אבל אם זה היה הבן שלו הוא לא היה עושה את כל הבלגן הזה". משי זהב אמר כי "אם היו מספרים לנו מלכתחילה שמדובר ברצח על רקע פלילי לא בטוח שהיינו פונים לגיוס הכסף, זו לא מצווה של פדיון שבויים". 



בעימות נוסף שהתקיים בין היום השניים בתוכניתם של של ניסים משעל ודרור רפאל ב-103FM, טען האב שחיי בנו מוטלים על הכף והאשים באחריות לכך את זק"א שגייס כסף למען שחרורו והביע, כפי שנחשף במעריב אונליין, חשש לפיו חסין המציא סיפור כיסוי לגיוס הכספים. "דיברתי עם הבן שלי בשבוע שעבר, דקה או שתיים. מצבו ממש קשה", אמר חסין האב. "ביום ראשון הקרוב יתקיים הדיון בבית המשפט שבו ייקבע גזר הדין שלו. יש לנו הסכם עם המשפחה של נהג המונית ויש לנו קשר לעורך דין שם ולתחנת משטרה מקומית. הם יעבירו את הכופר. המטרה שלנו היא לשלוח את הכסף לשם, לבצע את הסכם הכופר ולהחזיר את הבן הביתה בשלום לארץ".


כדי לשחרר את בן חסין ממאסר בהסכם כופר, דרוש סכום של 120 אלף דולר. ארגון זק"א נרתם למשימה וגייס את הכסף תוך 24 שעות, אבל אז, לדבריו של האב, התחילו הבעיות. "זק"א שאלו אותי לאן להעביר אותו ואמרתי שלחשבון של העמותה שלנו כאן בארץ", סיפר. "יו"ר זק"א אמר שהוא לא יעביר לעמותה וביקש את פרטי עורך הדין שמטפל בנושא. נתתי לו את פרטי עורך הדין. אחרי יומיים הם אמרו שיש להם עורך דין אמריקני עם סניף במדינה שבה נמצא הבן ויעבירו את הכסף לשם. ביום שישי עורך הדין שלי דיבר עם משי זהב וביקש להעביר את הכסף לארץ. משי זהב סיפר שאני ביקשתי להעביר את הכסף במזוודה. מי יכול לקחת ממדינה למדינה סכום כזה במזוודה?".



עכשיו זק"א רוצים להחזיר את הכסף לתורמים
"זק"א זה רק דיבורים, הם לא יכולים להוכיח שיש להם את הכסף. עורך הדין שלי ביקש מהם הוכחה שיש להם את הכסף והם לא מוכנים לתת. האתר האמריקני שהם אומרים שגייסו דרכו לא קיים והכסף שהם אומרים שגייסו לא קיים. בושה לארגון זק"א שככה משחקים בחיים של הבן שלי והפכו את חייו לעניין פוליטי. זק"א שיחקו בחיים שלו ושיקרו לכל עם ישראל שיש להם את הסכום. הם עבדו עלינו, עלי ועל כל עם ישראל. ליהודה משי זהב אני אומר שאם יקרה לבן שלי משהו, הם אחראים. הם אחראים על החיים של הבן שלי, שביום ראשון יקבל גזר דין. היינו יכולים לגייס את הסכום מהציבור עד ה-24 בחודש. יש לנו כרגע חצי מהכסף ואפשר לשלוח כסף לחשבון של העמותה".

יש סימני שאלה, האם הסיפור אמיתי? לפי סיפור אחר שהופץ חסין כלוא על הריגת אדם בקטטה בבר.
"ראינו את הפרסום הזה. אנחנו נפרסם היום את כל פרטי הסיפור, עם הוכחות, עם פרטי הנהג. יש לנו את כל ההוכחות מחקירות המשטרה המקומית שם. עורך הדין שלנו יחשוף אותם היום".

האם הפרשה, שבהתחלה הוגדרה כביטחונית, אכן כזו?
"אם זה לא היה סיפור ביטחוני למה הצנזורה הטילה עליו צו איסור פרסום ולא נתנה לפרסם אותו עד ה-24 בינואר? הסיפור התחיל בנובמבר כשהשר איוב קרא פרסם סרטון בתקשורת. משרד החוץ ביקשו צנזורה, שלא נפרסם את זה. הקלטתי את השיחה איתם, שבה נאמר שקרא רוצה לקחת אליו את הקרדיט וישתמש בו בבחירות הבאות. אמרתי מה זה קרדיט, מה זה קשור לקרדיט? משרד החוץ אומרים שהם לא ישתתפו בעניין הסכם הכופר אבל יש להם דרכים משלהם. איזה דרכים? הוא שם כבר שנה ושמונה חודשים. שאלתי אותם מה הם עשו ואין להם תשובה. שלושה ימים ניסיתי ליצור איתם קשר בטלפון ולא הצלחתי. עד שאיוב קרא לא יצא לתקשורת הם לא התייחסו אלי. ופתאום התחילו להתקשר אלי כמה פעמים ביום".

לוחם דאעש. ארכיון: רויטרס

בהמשך ביקש יהודה משי זהב להגיב לדברים: "אני ואילן באותו צד של המתרס. משרד החוץ פנה אלינו לפני שבועיים וחצי, כארגון בינלאומי שעובד איתם באופן שוטף. אמרו לנו שצריך 120 אלף דולר כופר כדי לשחרר את הילד וחיברו אותנו עם האבא. עשינו מבצע לגיוס כספים המוני בעזרת הציבור והגענו ל-140 אלף דולר. הייתה עלינו חובה ציבורית לפרסם את הכל. שאלתי את אילן איך הוא רוצה לקבל את הכסף. הוא אמר שאו באמצעות מזוודה או דרך 'ווסטרן יוניון' ושלח לנו חשבונות בנק של עמותה ושל אנשים פרטיים. התייעצנו עם עורך דין שלנו, שאמר שאנחנו גוף ציבורי, הכסף הוא כסף ציבורי, ולכן אי אפשר להעביר אותו סתם ככה לחשבונות. אמרנו שזה לא אפשרי".

"לא מעניין אותנו המניע, רוצים לשחרר את הילד"

"אנחנו רוצים מאוד לשחרר את הילד, ולא מעניין אותנו מה המניע של הסיפור שם ועל מה הוא יושב בכלא", הבהיר משי זהב. "אנחנו בצד ההומאני וולונטארי, רוצים לעזור לכל יהודי בצרה בקצה העולם. כדי להעביר את הכסף עורך הדין שלנו רוצה עורך דין נאמן משפטי, גוף אחראי, שאומר שמוכיח לנו שיש הסכם (לתשלום הכופר) ולוקח את הכסף בנאמנות, ותוך דקה הכסף אצלם. ופתאום מצאנו את עצמנו המחותנים הראשיים של הסיפור הזה. זה לא סיפור שלנו. הכסף ישנו, כל אחד יכול לראות אותו. בסך הכל אנחנו מבקשים עורך דין אחראי שיוכיח שיש הסכם. אנחנו ממלאים את חובתנו הציבורית. יותר מנשמח להעביר את הכסף ולהיפטר מהסיפור הזה", הוסיף.

"בעצת עורך הדין שלנו פרסמנו שאם תוך יומיים-שלושה לא נוכל להעביר את הכסף, נחזיר אותו לתורמים", אמר משי-זהב. "כבר שבועיים שאנחנו מתרוצצים סביב עצמנו ומקבלים מהם מספרי חשבון בנק. יש תורמים שתרמו ורוצים לדעת מה קורה עם הכסף. אני לא רוצה לריב עם האבא. זה הכאב שלו בסופו של דבר. אנחנו עוזרים ליהודים כל יום, כל השנה, בכל קצוות העולם. אני צריך להוכיח משהו? אני איש פוליטי? במקומות בעולם שבהם משרד החוץ לא יכול להתערב, מעבר לפורמליות, אנחנו מתערבים, זה היתרון שלנו כארגון בינלאומי ואנחנו עושים את זה כל הזמן באינספור של דברים. הוכחנו שאת הכסף גייסנו תוך 24 שעות ואנחנו מתחננים שייתנו לנו גוף משפטי אחראי להעביר אליו את הכסף".

יש לציין כי בסיום דבריו של משי-זהב האב אילן חסין עלה שוב לשידור והשניים קבעו להמשיך ולשתף פעולה בנושא.

השר איוב קרא, שהיה בקשר עם משפחת חסין. צילום: פלאש 90