שלוחת ארגון המדינה האיסלאמית, דאעש, הפועלת בסיני נטלה הבוקר (חמישי) אחריות על ירי רקטות אמש לעבר העיר אילת. ככל הנראה, שלוש מהרקטות נפלו בשטח מצרים, שלוש יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, ורקטה נוספת נחתה בשטח פתוח. ארבעה בני אדם פונו לבית החולים "יוספטל" בעיר לאחר שלקו בחרדה. משרד הבריאות בעזה הודיע, כי שני פלסטינים נהרגו וחמישה נוספים נפצעו בתקיפה ישראלית שהתרחשה בגבול רצועת עזה עם מצרים. המשרד, שנמצא בשליטת חמאס, טען כי התקיפה התבצעה בתגובה לירי הרקטות לעבר אילת.



על פי הדיווחים הפלסטינים, כוחות צה"ל תקפו באמצעות מל״ט פתח מנהרה להברחת סחורה המחברת בין מצרים לרצועת עזה, מדרום לעיר רפיח. ההרוגים חוסאם סופי ומוחמד אקרע, תושבי העיר עזה. בישראל מכחישים לחלוטין את ביצוע התקיפה, ולא מתייחסים לדיווחים הזרים. 



רסיס רקטה באילת



אלוף פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, שוחח עם ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי ובתום הערכת מצב הוחלט על חזרה מלאה לשגרה בעיר. ראש העיר אמר: "תושבי אילת שוב הוכיחו את חוסנם ובגרותם והשיבו את השגרה במהירות למסלול החיים, זו דרכנו להתמודד מול אלה הרוצים לפגוע בנו ולשבש את השגרה שלנו, שאפו לצה״ל למשטרה ובעיקר לחיילי סוללת כיפת ברזל על האיכות המשובחת של העבודה המבצעית".



נופית מדלסי, תושבת אילת סיפרה על הרגעים הראשונים שלאחר ירי הרקטות. "הייתי בבית ושמעתי את הרעש של הרקטות שעברו מעל הבית שלי והכל רעד. יצאתי מהבית וראיתי פיצוצים בשמיים, חברה שבאותו הזמן היתה מחוץ לבית, סיפרה לי שהיא ראתה אנשים רצים לתוך בניינים. לא הבנו מאיפה זה הגיע", סיפרה בראיון בגל"צ, "ברגעים הראשונים לא הבנתי שאלה טילים של כיפת ברזל, כי זה לא משהו נורמטיבי באילת, הבנתי את זה רק אחרי שראיתי פיצוצים בשמיים". היא שיתפה בתגובות של המשפחה והחברים הקרובים: "קיבלתי טלפונים בלי סוף כי דברים כאלה לא קורים בכל יום, במיוחד כשמדובר בעיר קטנה כמו אילת. זה מלחיץ מאוד". 



זמן קצר קודם לכן נורתה פצצת מרגמה לעבר צפון רמת הגולן ונחתה סמוך לגדר הגבול. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. בתגובה לכך, תקף צה"ל זמן קצר לאחר מכן מטרה אחת השייכת למשטר אסד, זוהתה פגיעה במטרה. בצה"ל מעריכים כי מדובר בזליגה לא מכוונת ממלחמת האזרחים בסוריה. גורם צבאי מסר: "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה, ורואה במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו".