יממה לפני גזר הדין במשפטו של החייל היורה סמל אלאור אזריה שהורשע בהריגת המחבל מתל רומיידה ובהתנהגות שאינה הולמת, במשפחת אזריה מאמינים כי בית הדין לא יחוס על בנם וירשיע אותו על פי בקשת התביעה הצבאית, כלומר עונש שנע בין שלוש לחמש שנים. למעריב אונליין נודע היום (שני) כי מיד לאחר גזר הדין, צוות ההגנה יגיש בקשה לעיכוב ביצוע. כלומר, ידרוש שלא לשלוח את אזריה למאסר בפועל עד ההחלטה בערעור.



עו"ד יורם שפטל, מי שמונה לעמוד בראש צוות ההגנה בשלב הערעור, העריך כי בית הדין לא יסרב לבקשה. "יש לכך תקדימים של בית משפט העליון", אמר היום עו"ד שפטל למעריב אונליין. "אני לא מאמין שבית הדין יתעלם מזה". המשמעות: החייל לא יכנס לכלא לאחר הדיון, אלא יוחזר למעצר פתוח.



בני המשפחה כבר הצהירו כי בכוונתם להגיש ערעור על הכרעת הדין. למעריב אונליין נודע כי 70 אחוזים מהערעור כבר נכתבו. לשאלתנו האם הערעור כתוב לצורך הקלה בהכרעת הדין, השיב עו"ד שפטל: "זה ערעור שיזכה אותו כמו שזיכיתי את ג'ון דמיאניוק וכמו שזיכיתי את ניסים חדאד".



כאמור, מחר בשעה 12:00 יפתח הדיון האחרון בשלב הראשון של המשפט, שצפוי להמשך לפחות עוד שלושה חודשים מרגע הגשת הערעור.



מתכונן לערעור. עו"ד יורם שפטל. צילום: אבשלום ששוני



אזריה ביקש את רחמי השופטים: "משפחתי התרסקה"


בסוף חודש ינואר התקיים יום ארוך של דיונים מתישים בעניינו של אזריה, במהלכו העיד גם המח"ט גיא חזות, הציג כאמור התובע את העונש שהוא מבקש לגזור על החייל - בין שלוש לחמש שנות מאסר על תנאי. עוד ביקשה התביעה עונש מאסר על תנאי לאזריה וכן הורדה שלו בדרגה לדרגת טוראי. 


התובע אמר כי "מעשה העבירה שינה את מסלול חייו של אלאור. הוא נעצר לתשעה ימים, הושעה מתפקיד לחימה. והוא עבר משפט שאין ספק שהוא היה משפט קשה ולא משנה מאילו סיבות ומי תרם לעניין, וכעת הוא גם מורשע. עם זאת, אמר התובע כי"אין לנקות לנאשם מעונש המאסר את ימי המעצר הפתוח", כלומר שהתביעה מבקשת שלא לנקות מהעונש את עשרת החודשים מאז תחילת הפרשה. 

"אנחנו לא מתעלמים מהשלכות המשפט על בני המשפחה, ובראשם אביו ואמו של הנאשם. לאחר הכרעת הדין נפגשנו עם הסנגורים ובקשנו לקבל מצב רפואי. קבלנו אותו לגבי בעיות בריאות של האב האם והדוד", הדגיש התובע.                                 
 

בתום היום הארוך עלה אזריה עצמו עלה לדוכן, וביקש את רחמי בית המשפט: "עשרה חודשים אני כלוא ובמהלך המשפט המשפחה שלי התרסקה. אני מבקש מבית הדין שידון אותי לפי מידת הרחמים".




אזריה עם משפחתו בבית הדין. צילום: אבשלום ששוני