הותר לפרסום כי לפני כשלושה שבועות נעצר בפעילות משותפת של כוחות הביטחון נעצר אנס חאג' יחיא, בן 35 אזרח ישראלי תושב טייבה, בחשד לפעילות וקשר לארגון המדינה האסלאמית (דאעש). חאג' יחיא נעצר בעקבות מידע מודיעיני שהצביע עליו כמי שפועל לקדם פעילות טרור בתחומי מדינת ישראל. בחקירתו בשב"כ התברר כי חאג' יחיא עמד בקשר עם פעילים של הארגון והפיץ להם חומר קיצוני וידע צבאי על הכנת חומרי חבלה.



חאג' יחיא נשבע אמונים למנהיג דאעש אבו בכר אל בגדאדי, ואף שקל בעבר לצאת לסוריה על מנת להצטרף ללחימה לצד פעילי הטרור. החקירה העלתה כי חאג' יחיא תכנן להקים חוליית טרור מטעם דאעש כדי לבצע פיגועים בישראל, ואף ניסה לגייס לחולייה נוספים. עוד עלה כי התבקש לתכנן פיגוע טרור באוטובוס בתל אביב ולפגוע בחיילי צה"ל, אך התכנון לא יצא אל הפועל.




הפיץ מידע אודות הרכבת מטענים



במסגרת החקירה נחשף כי חאג' יחיא היה חבר בקבוצות באינטרנט בהן השתתפו פעילי דאעש ונוספים, שם הוא הפיץ בקרב הפעילים מידע אודות ייצור והרכבת חגורות נפץ, הכנת מטענים צמודי סלולר וכן סרטוני הדרכה על רעלים שניתן לשלב במטעני נפץ. בנוסף הפיץ הוראות להכנת חומרים מסוכנים ביותר, לרבות ייצור גז סארין.



ברשות חאג' יחיא נתפסו שורה של ממצאים החושפים את הידע שצבר בהכנה ובהרכבה של חומרי נפץ וחומרים מסוכנים, כמו גם יכולתו להדריך נוספים. בביתו נתפסו, בין היתר, תמונות של חומרים צבאיים ומטענים וכן "מדריך מפורט ללוחם הג'יהאד" המשמש פעילי טרור המזוהים עם דאעש. היום הוגש בבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגדו.