במשפחתו של החייל אלאור אזריה הנחו את צוות ההגנה לסיים את כתיבת הערעור שיוגש בעוד עשרה ימים לבית הדין לערעורים בקריה. הקו המרכזי של הערעור זו העובדה  שב-13 סרטונים שהוגשו והתקבלו בבית המשפט לא נראה אלאור אפילו לא פעם אחת אומר את המילים ״המחבל הזה דקר את חבר שלי והוא צריך למות״. כזכור הכרעת הדין קבעה כי אלאור הורשע בהריגה בזכות שני דברים מרכזיים, האמירות שלו לאחר ביצוע הירי וקבילות הסרטונים.

עו״ד יורם שפטל, שנבחר לעמוד במרכז הגשת הערעור וחשף השבוע ב"מעריב און ליין" כי סיים לכתוב כבר 70 אחוז מהערעור הסביר כי ״בסרטונים לא נראה אלאור אפילו לא פעם אחת מביא את דעתו לאחר הירי. 13 סרטונים שונים ואין תיעוד לאירוע שבית המשפט קבע כמהימן. לצד זה אותו בית משפט פסל את טענתו של אלאור שאמר כי המ״פ שלו תום נעמן סטר לו בגלל שלא הייתה הוכחה לכך בסרטונים״.
 
אתמול הבהירו גורמים משפטיים כי נושא הקלת העונש לא נמצא על הפרק בשלב זה מאחר ויש כוונה להגיש ערעור. הנתיב הזה לפיו הצבא מקל בעונשו רלוונטי רק אם אלאור לא יגיש ערעור. אם ההגנה תמשיך לערעור גם לבית המשפט העליון אין לאלאור שום סיכוי להמתקת עונש כי אז ההליך יוצא מסמכות הצבא. 
 
צוות ההגנה של אזריה. צילום: תומר אפלבאום, פול הארץ
צוות ההגנה של אזריה. צילום: תומר אפלבאום, פול הארץ

בנושא חנינה הבהירו אתמול גורמים משפטיים כי רק אלאור ועורך דינו יכולים להגיש בקשה לחנינה אצל נשיא המדינה. אולם הדבר לא מקובל במשפט הישראלי ונשיאים בעבר נמנעו מלדון בנושא בטרם ההליך המשפטי הסתיים.
 

על קריאות פוליטיקאים לחון אותו אומרים הגורמים המשפטיים ״זה טוב לכותרות, מעבר לזה זה שווה לקליפת השום״. גם ״חוק אזריה״ שמבטיחים פוליטיקאים אינו רלוונטי שכן חוקים שמחוקקים רלוונטים לעתיד ולא לעבר. בנוסף בשביל לדון בבית הנשיא בבקשת חנינה יש לקבל המלצות מאלוף הפיקוד במחוז השיפוט כלומר אלוף פיקוד מרכז והרמטכ״ל. דבר שלא יקרה עד אשר ההליך המשפטי יסתיים.
 
האפשרות האחרונה שעומדת בפני אלאור היא להביע חרטה על המעשים, להתנצל בכתב בפני אלוף פיקוד המרכז ולבקש המתקת עונש. המשמעות היא ויתור על ערעור, לקיחת אחריות והשארות עם עבירת ההריגה וריצוי חלק מן העונש בבית כלא. הדבר כאמור לפי עמדת המשפחה לא רלוונטי בשלב זה.