אירוע הדריסה ביישוב אום אל חיראן שבנגב, במהלכו נהרג שוטר מג"ב ארז (עמדי) לוי ז"ל, ממשיך לעורר סערה גם למעלה מחודש לאחר פינויו. אמש פרסם העיתונאי קלמן ליבסקינד כי מחקירת מח"ש עולה כי באירוע היה כשל חמור מאוד מבחינה משטרתית, שכלל גם ירי דו צדדי וכי ההערכה הראשונית, שגובתה על ידי השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי מדובר בפיגוע, היא איננה נכונה.



במהלך כל היום ספגה המשטרה ביקורת על כך שקראה ליעקב אבו אל קיעאן "תומך דאעש", כשבני משפחתו זעמו על כך, כיוון שלטענתם מדובר באיש חינוך ערכי, אשר היה איש אהוב וכלל לא תמך בדעות איסלאמיות קיצוניות. אחיו של אל קיעאן כינה את ארדן "שקרן" ודרש ממנו להתפטר לאור הממצאים החדשים שהוגשו בתחקיר, אך במשטרה בינתיים מסרבים להגיב לעניין.



גורם בכיר במח"ש אמר בריאיון מיוחד ל"מעריב אונליין": "אין שום ממצאים עדיין לגבי חקירת האירוע באום אל חיראן, החקירה עדיין בעיצומה וטרם גובשו ממצאים או החלטה. כל מה שאנחנו בודקים כעת הוא האם מדובר בפיגוע או לא.  

מפכ"ל המשטרה הוציא הודעה גלויה, ומחזק את גרסת המקור הבכיר. רנ"צ רוני אלשיך אמר "שבתום השיחה עם ראש מח"ש, אורי כרמל, והוא אמר לי שאין מסקנות עדיין והבדיקות נמשכות. משטרת ישראל לא תשבש את החקירה ונמתין עד שהמחלקה לחקירות שוטרים תפרסם באופן פומבי ורשמי את תוצאות החקירה. הדלפות בנושא זה אינן עושות את האמירות בתקשורת לרשמיות או נכונות ומשטרת ישראל לא תיגרר למתן מענה למידע לא מוסמך".



כזכור,  אמש חשף פרשן "מעריב" פרטים חדשים על המהומות ביישוב הבדואי אום אל-חיראן שבנגב, בו נדרס למוות השוטר ארז עמדי-לוי ונורה למוות יעקוב אבו אל-קיעאן. על פי הפרטים, מתחקיר מח"ש של התקרית עולה כשל תפקודי חמור של המשטרה, ועולה ספק רב אם אכן מדובר בפיגוע, כפי שהכריזה המשטרה מיד לאחר האירוע, כולל ובעיקר השר לביטחון פנים גלעד ארדן. 
"הרבה מהטענות של הבדואים נכונות", אמר ליבסקינד על המגעים שמתרחשים בתוך 40 ימי האבל של משפחת אל-קיעאן. "בשבועות האחרונים מתנהל מו"מ מאד מאד רציני וענייני בין המדינה לבין תושבי אום אל חיראן שלא הבשיל לסיכומים אבל הטענות של תושבי אום אל חיראן היו מאד מאד ענייניות לגבי השאלות לאן יעברו ומדוע הם צריכים לעבור פעמיים עד שיגיעו למגורי הקבע".