מטוס F-16 של חיל האוויר יירט היום (חמישי) כלי טיס בלתי מאויש השייך לארגון הטרור חמאס, אשר טס מרצועת עזה לים התיכון. הכלי לא חדר ולא שהה בשטח מדינת ישראל, ונפל לים לאחר היירוט. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא יאפשר כל הפרה של המרחב האווירי ויפעל בנחישות כנגד כל ניסיון שכזה".



בצה"ל רואים בחומרה ניסיונות של חמאס לאתגר את מערכת הביטחון בגזרה הדרומית בכל הקשור לחדירה של כלי טייס באוויר. במערכת הביטחון מודים כי חמאס עשה שדרוג משמעותי ביכולות שלו מלפני מבצע צוק איתן ולא בכדי מגיבים בהפלה בין היתר כדי להעביר מסר ברור לארגון. מאז מבצע צוק איתן חמאס עושה מאמצים רבים לשדרג את היכולות שלו בכלי הטייס הבלתי מאוישים. במעברים נתפסו לא אחת ניסיונות הברחה של כלי טייס כאלה כולל רחפנים.



חמאס רואה באיסוף מודיעין מהגבול, בדגש על הגזרה הימית עליה הוא בונה יחידות לחדירה, כאתגר גדול. במערכת הביטחון מקיימים כוננות מלאה של 24/7 כל ימות השנה של כלי טייס באוויר, בין היתר בגלל איומים מהסוג הזה. בצה"ל מבהירים כי כל חדירה של המרחב האווירי תענה בהפלה.



תקרית דומה אירעה לפני חמישה חודשים. מטוס קרב של חיל האוויר יירט כלי טיס בלתי מאויש השייך לארגון הטרור חמאס, אשר שהה בקו החוף ברצועת עזה. כלי הטיס הבלתי מאויש היה תחת מעקב מלא על ידי חיל האוויר מרגע המראתו, הכלי לא חדר ולא שהה בשטח מדינת ישראל. 


האירוע עצמו התרחש בשעה 10:00 בבוקר, כתצפיות בפיקוד הדרום זיהו את תנועת המל"ט עם המראתו ברצועת עזה וחשדו כי מדובר בכלי שמתכוון לבצע משימות איסוף מידע מעל שמי ישראל. בעוד התצפיות עוקבות אחר תנועתו, הוקפץ מטוס קרב מסוג F-16. בשלב מסוים הוחלט ליירט את המל"ט, לאחר שהתברר כי הוא בדרך לחצות את הגבול, ע"י שיגור טיל אוויר אוויר שהפיל אותו מעל לים.

לפני כשנתיים אירעה תקרית דומה, כשמל"ט של ארגון חמאס נפל בשטח ישראל על גבול הרצועה. חיל האוויר עקב אחר תנועתו של הכלי, וכוחות הנדסה של צה"ל אספו אותו כשפגע בקרקע, אך אז המל"ט לא הופל.