חשיפת סוד בטחוני או פנטזיה מתחום המדע בדיוני? השר ללא תיק איוב טען אתמול, במהלך אירוע שבתרבות בבאר שבע, כי צה"ל עומד להפעיל רובוטים שיוכלו לחסל את מנהיג החיזבאללה חסן נסראללה ואת מחבלי החמאס ברצועה גם בתוך המנהרות.



"אני לא רוצה יותר אחרי מה שקרה בעזה או בלבנון להכניס חיילים", אמר השר. "אני רוצה שיהיו חיילים שלנו רק על הגבול הבינלאומי, אני יכול להכניס לעזה רובוט שילחם בהם בפנים ויחסל אותם בפנים".



השר המשיך והסביר כי הרובוטים יופעלו בשלט רחוק והם יהיו מוגנים מפני כלי הנשק של האויב משום שלדבריו יהיו עשויים מחומר מיוחד שימנע פגיעה בה. לטענתו הטכנולוגיה המתקדמת תהיה קיימת בצה"ל בזמן הקרוב מאוד.



"תן לי להבין. שר בממשלה, שיודע דבר או שניים על סוגיות בטחון, אתה אומר החיילים לא חודרים ואתה מצעיד פנימה רובוטים? זה לא מדע בדיוני?", שאל המנחה רועי כ"ץ.



"אני מדבר על רובוטים שבאים, אני מדבר על רובוט עם שליטה מרחוק שמזהה אנשים ואי אפשר לחסל אותו. הרובוט יכול לרוץ אחרי העכברונים מתחת למנהרות ולחסל אותם. אני יכול לומר לך, עניין של שנה עד שלוש שנים, הרובוט יוצא לחיסול נסראללה מבלי לערב חיילים", השיב השר קרא..



קרא נשאל גם על ביקור חשאי שקיימה בארץ אישיות בכירה מסודן, שלישראל אין אתה קשרים דיפלומטיים. על כך השיב: "סודן זה נושא קצת רגיש. אני לא רוצה להרבות במילים אבל אני אופטימי. אני בקשר עם הרבה גורמים גם בתוך סודן והיום יותר מבעבר. אני לא מכחיש ולא מאשר, יש רגישות, אני לא רוצה להסתבך באמירות. סודן זה לא רחוק זה מיד אחרי מצרים".