התובעת הראשית בתיק אופק בוכריס, שרון זגגי-פנחס, הגיבה הערב (ראשון) לפניית עורכת הדין אביטל בן נון בנוגע לראיון שהעניקה אשתו של בוכריס, נעמה, לאולפן שישי בערוץ 2, הגנה על המתלוננות והעבירה ביקורת על בוכריס. במכתבה ציינה זגגי כי "בוכריס הודה בצורה ברורה ומפורשת בביצוע מעשים חמורים, ואף הביע עליהם צער עמוק תוך שהוא נוטל עליהם אחריות מלאה". התובעת ציינה כי גם מהערכת המסוכנות שנערכה לו עלה כי הוא "חש גם בושה, גם אשמה וגם חרטה על מעשיו".



זגגי ביקרה את אשתו של בוכריס ואמרה כי כל ניסיון מאוחר מצד גורם כלשהו "להטיל דופי בנפגעות שבביצוען הורשע או בגורמי אכיפת החוק, במטרה לנסות להתנער מאחריות, חוטא לאמת וראוי לכל גנאי", כמו כן התייחסה זגגי להאשמה שהפנתה נעמה בוכריס כלפי המתלוננות והגדירה אותה חסרת שחר ואף הביעה הערכה לאומץ לבין של המתלוננות.



עם זאת, סירבה התובעת לבקשתה של עו"ד בן נון לפתוח מחדש את ההליך המשפטי נגד בוכריס וציינה כי "אם בוכריס מבקש לחזור בו מהודאתו, חזקה שיעשה כן בעצמו, בערוצים המשפטיים", ואם ייעשה כך, תישקל מחדש ההחלטה. 



"תגיד גם שרצחת אותה, שיעזבו אותך בשקט"



כזכור, במהלך הראיון שערכה נעמה באולפן שישי, היא טענה כי הודאתו של בוכריס הודה במעשים בהם הוא הואשם לאחר שהיא הפעילה עליו לחץ ומתוך מטרה לסיים את המשפט ולא מתוך הכרה במעשיו.



נעמה סיפרה שבתחילת הפרשה הייתה כוונה "להלחם עד הסוף": "כשיצאנו לדרך אמרתי, עד הכלא! שיכניסו אותך לכלא, היום אני אומרת לעצמי, על מה? בשביל מי? אז שיגידו שבסוף הוא הודה, זה לא מעניין אותי בכלל. אני אומרת לו לך תגיד שגם רצחת אותה, שיעזבו אותך בשקט אחר כך. לך תגיד, תגיד משהו".



לדבריה, אופק חתם על עסקת בגלל שביקשה ממנו. "אמרתי לאופק, נראה לי שאין ברירה. אחד הדברים שכואבים לי, שקשה לי איתם מאוד מאוד, זה שאופק עושה את זה בשבילנו. זה כמעט ברמת הבקשה שלי. זאת לא הייתה בקשה מפורשת כי בסוף הוא צריך לקחת את זה על עצמו, אבל זה לגמרי שם".



בהמשך סיפרה על ההתמודדות עם הסערה שהציבורית שקמה בעקבות העונש: "לקחו בן אדם, עשו ממנו שק חבטות, סמרטוט רצפה, וכל הזמן צריך להזכיר לו מיהו באמת", היא מוסיפה. "לקחו בן אדם, רצחו אותו, רצחו אותו, בלי לקחת בחשבון שוואלה, יש מצב שהוא לא עשה כלום. אני מרגישה שהמדינה שלי מוקיעה אותי, את אופק. חוויה מאוד קשה".