דוח מבקר המדינה על התנהלות הקבינט במהלך צוק איתן צפוי להתפרסם מחר, כשרק הבוקר (שני) נורתה רקטה לעבר יישובי עוטף עזה ונפלה בשטח פתוח. בנוסף לכך, גורמים בקבינט צוטטו כטוענים כי ישנן כעת כ-15 מנהרות חדשות של החמאס, אשר חצו את הגבול לכיוון מדינת ישראל. לקראת פרסום הדוח, תושבי הדרום מבקרים את התנהלות הגורמים המדיניים וטוענים כי דבר לא השתנה.

מירב כהן, תושבת קיבוץ עין השלושה, שוחחה הבוקר עם ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM וסיפרה: "התחושה היא אותה תחושה. לא חשבנו אחרת. השכנים מעבר לגדר מעולם לא היו שוחרי שלום ולא חשבנו שהבטון והציוד שהועבר אליהם נועד לבניית גני ילדים".





"אבל אנחנו כאן לטוב ולרע", הדגישה כהן. "היום-יום שלנו רגיל בהחלט, בשבת האחרונה התקיימה צעדה של אלפים לזכר הרוגי 'צוק איתן', וכולם צעדו בשקט ובביטחון בשטחים היפים. אין פחד" על צוק איתן אמרה: "כבר ב'עופרת יצוקה' הרגשתי שעושים חצי עבודה וקוראים לנו לחזור לפני שהמשימה הושלמה. אף אחד מאיתנו לא היה מרוצה מהדרך שבה התקיימה המלחמה ומתוצאותיה, אבל אנחנו כאן, זה לא מונע מאיתנו להיות כאן. אני מצביאה מאוד קטנה ופוליטיקאית עוד יותר קטנה, אבל נראה לי, מהמקום שאני נמצאת, שבכל מקום בו מתחילים מלחמה ומקריבים הרבה מדי קורבנות, ראוי שתהיה מטרה ברורה ויבצעו אותה עד הסוף, יידעו למה נכנסים ויידעו מה מוטל עליהם לעשות, כדי שלא יעשו חצי עבודה, כי אתם יודעים למי מראים חצי עבודה".



מחדל המנהרות: "ידענו שמשהו קורה"


על חפירת המנהרות לפני המבצע הוסיפה: "אנחנו לא שמענו רעש ולא שמענו דפיקות. אני לא שופטת ולא מבקרת, אבל אני עצמי לא שמעתי. אבל כן, השטח רחש, ידענו שמשהו קורה. שמענו כל מיני אמירות שהובילו אותנו להבין שמשהו קורה מתחת לפני השטח. חבל, שכבר התפננו עצמאית ולא ניצלו את השקט שהיה באזור, שלא היו בו אזרחים, כדי לסיים את העבודה ולהגיד לנו, שאוקיי, הייתה מלחמה, נהרגו אזרחים, נהרגו חיילים, אבל המשימה הושלמה, הייתה לנו משנה סדורה, וביצענו אותה".



"אני בכלל לא נכנסת להתנגחויות הפוליטיות ואני לא יודעת מה האינטרס של כל אחד, כי אף אחד לא יודע מה הכוונות הנסתרות שלהם", הדגישה כהן, "אלא לזה שאין שום מחשבה איך לסיים את המצב הזה. כל מה שאנחנו רוצים זה שתהיה איזושהי תוכנית, מחשבה ארוכת טווח איך מסיימים את המצב פה. ממש לא אכפת לי אם זה ימין או שמאל, מי צודק ומי לא צודק. שבו ותנו לנו עתיד, תנו לנו אופק לדעת שאנחנו יושבים במקום שבו אנחנו לא מקבלים כחלק מהחיים שלנו מדי שנתיים-שלוש לנדוד".



מנהרה שנחשפה בדרום רצועת עזה. צילום: דובר צה"ל



נפילת הרקטה הלילה: אותרה בשטח פתוח ליד כפר עזה


כאמור, רקטה נפלה הלילה בשטח פתוח ליד כפר עזה שבמועצה האזורית שער הנגב. מדובר צה"ל נמסר לאחר מכן כי אין נפגעים באירוע וכי לא נגרם נזק. כומ כן, הובהר כי לא הופעלה אזעקת צבע אדום משום שהשיגור בוצע לעבר שטח פתוח. יש לציין כי זהו השיגור הרביעי בחודש האחרון, אשר הקודם התרחש בשבוע שעבר עם ירי של שתי רקטות מחצי האי סיני לעבר שטחי המועצה האזורית אשכול. מדובר צה"ל נמסר אז כי אותרו שתי נפילות בשטחים פתוחים וכי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.



לפני כשלושה שבועות נורה מטח של ארבע רקטות מסיני לעבר העיר אילת. אזעקה עולה ויורדת נשמעה ברחבי העיר ובמועצה האזורית איילות. שלוש רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ורקטה נוספת נחתה בשטח פתוח. ארבעה בני אדם פונו לבית החולים "יוספטל" בעיר לאחר שלקו בחרדה.