חבר הלשכה המדינית של חמאס, חליל אל-חיה, אמר היום (שלישי), כי ארגונו אינו מעוניין בהסלמה או במלחמה עם ישראל. הדברים נאמרו יממה לאחר שבכיר אחר בארגון איים ב"פיצוץ המצב ברצועה". אל-חיה, שנבחר כמספר שתיים אחרי המנהיג החדש של חמאס ברצועה, יחיא סנוואר, הדגיש כי "ההתנגדות מחויבת להסכם הפסקת האש, כל עוד הכיבוש מחויב בו".



בנאום שנשא בטקס חלוקת פרסי תקשורת בינלאומיים לעיתונאים פלסטיניים, שנערך בעיר עזה, אמר אל-חיה: "איננו רוצים מלחמה. איננו חובבי מלחמות. גם ההנהגה הקודמת וגם ההנהגה הנוכחית, כולל גדודי אל-קסאם, אינם רוצים במלחמה. אנו מחויבים להסכם הפסקת האש מ-2014, אך אם הכיבוש הישראלי יתקוף אותנו - אז יראה אריות בשטח".



בעניין ניהול רצועת עזה, אמר אל-חיה: "אנו שבים ואומרים שעל ממשלת ההסכמה בראשות חמדאללה לשאת באחריות שלה בגדה המערבית וברצועת עזה".


בתוך כך, הבכיר בחמאס אסמעיל רדואן הודיע הלילה, במסיבת עיתונאים, כי חמאס החליטה להכיר בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967. זוהי הפעם הראשונה שבכיר חמאס מאשר בשמו את מה שפורסם בעילום שם בחודשים האחרונים. "למרות זאת, לעולם לא נכיר במדינת ישראל", הדגיש רודאן, "אנחנו גם נמשיך להתנגד למשא ומתן עם ישראל".



כזכור, בכיר חמאס, פתחי חמאד, הזהיר אתמול מפני פיצוץ המצב ברצועת עזה. בנאום שנשא ברצועה, התייחס למצור ואמר: "היום נאמר לכל העולם שלא נקבל את המשך המצור, אנחנו אומרים שהפיצוץ יבוא אם המצור לא יוסר. אנחנו רואים סממנים של פיצוץ למצב ברצועת עזה. היום אנחנו מוחים נגד המצור ובימים הבאים זה יקבל ביטוי אחר - או הסרת המצור או פיצוץ".