רצח הרב מיכאל מרק: בית המשפט הצבאי ביהודה הטיל עונש של שני מאסרי עולם מצטברים ותשלום פיצויים בסך 250,000 ש"ח, על מוחמד אלעמאירה, בגין פיגוע הירי בו נרצח הרב מיכאל (מיכי) מרק ז"ל ונפצעו אשתו ושני ילדיו הקטנים שנסעו עמו ברכב, ב-1 ביולי 2016.



אלעמאירה, אשר נהג ברכב, הורשע ברציחתו של הרב מרק ז"ל ובניסיון לרצוח את בני המשפחה שנסעו עמו ברכב ונפצעו. בנוסף הוא הורשע גם בניסיון לרצוח אחרים, כיוון שבשבועות שקדמו לפיגוע יצא שלוש פעמים עם שותפו בניסיון לבצע פיגועים, אולם הדבר לא עלה בידיהם.



משפחת מרק הגיבה לגזר הדין ואמר: "שמונה חודשים ארוכים וקשים עברו עלינו מאז הירצחו של אבא הי"ד בידי בני עוולה. הרוצח המתועב שקיבל היום את עונשו אינו מעניין אותנו והמשפט לא היה נוכח בשגרת חיינו הכואבת. בימים אלו אנו עסוקים בחיזוק המשפחה, בחיבוק אחד לשני ויחד עם אמא שטרם החלימה מהפציעה הקשה, עמלים בבניית שגרת חיינו מחדש. לא מזמן העמדנו מצבה לאבא, מצבה בה חקוקות מעט מילים שמנסות לבטא הרבה. 

יש רוצחים ויש בונים. אנחנו למדנו מאבא שתמיד יש להמשיך להתחזק ולבנות קומה על גבי קומה. 
המשפחה כתבה גם מכתב לשופטים, אותו הקריא בנו, שלומי, שאמר: "הרוצח שיושב פה לא מעניין אותנו. הוא איבד צלם אנוש. אבא שלנו כבר לא יחזור. מה שכן חשוב לנו זה שהוא לא יוכל לחזור ולפגוע בעוד אנשים, שהוא לא יגרום לעוד משפחות לעבור את הגיהינום שאנחנו עוברים כבר יותר מחצי שנה. הוא ושותפו כבר ישבו בכלא בעבר, שוחררו בעסקת שליט וחזרו לטרור. שלא יעשו זאת שוב. שלא יעלה בדעתם של חבריהם לבחור בדרך זו, דרך המוות. שידעו כי דרך החרב אינה משתלמת.
"אני עומד פה בלי שאר אחיי ואחיותיי כיוון שאין לנו עניין ביצור שפל שאיבד צלם אנוש ומסוגל לזוועות שכאלה. הוא לא עניין אותנו ולא מעניין אותנו. אנחנו רק לא רוצים עוד משפחות כמונו. לילדים שלי נרצחו שני סבים, אני לא מאחל זאת לאף אחד".
על מדינת ישראל ובעיקר על ראשיה להימנע משחרור מחבלים בכל עסקה שהיא. הוכח כי גם מחבל ללא "דם על הידיים" שמשוחרר חוזר למעגל הטרור והופך למחבל "עם דם על הידיים". אנו מבקשים מקברניטי המדינה שלא להיכנע ללחצים מבית ומחוץ לשחרר מחבלים וקוראים למצדדי העסקה לעלות לקברי הנרצחים על ידי משוחררי אותה עסקה ולבקש את סליחתם".

מיכאל מרק ז"ל ואשתו חווה. צילום: באדיבות המשפחה



שותפו של אלעמאירה בביצוע הפיגוע, מוחמד פקייה, נהרג ב-26 ביולי 2016, לאחר שכוחות צה"ל הגיעו לביתו על מנת לעצור אותו והוא התבצר במקום וביצע ירי לעברם. אלעמאירה נעצר ב-14 ביולי 2016 והורשע ב-4 בינואר 2017 עפ״י הודאתו.



מיכאל מרק, אב לעשרה, היה בן 48 בעת מותו בפיגוע. אשתו, חוה, נפצעה באורח קשה ושניים מתוך תשעת ילדיו נפצעו באורח בינוני וקל. מרק ניהל את ישיבת ההסדר בעתניאל, משם עבר לכהן כמנכ"ל חברה לפיתוח הר חברון, עד לפני כשלוש שנים, אז חזר לנהל את הישיבה בעתניאל. מרק הוא אח של יוכי קלמנזון, שבעלה הרב קלמנזון עומד יחד עם הרב ראם הכהן בראשות ישיבת ההסדר בעתניאל.