הקרב על צביונו של צה"ל הופך לקרב פוליטי בימין: יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תקף היום בחריפות את שר הביטחון אביגדור ליברמן, שאיים מוקדם יותר היום להפסיק את מימון המכינה הצבאית בעלי אם הרב לוינשטיין העומד בראשה לא יתפטר. "ליברמן, אל תעשה פוליטיקה על הגב של לוחמי צה"ל; מכינת עלי לא תיסגר", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו. 


"המכינה הקדם צבאית בעלי הצמיחה דורות של חיילים, לוחמי סיירות, מפקדים, ולצערנו, גם נופלים רבים מנשוא. חברי הטוב מהצוות, סא"ל עמנואל מורנו ז"ל מסיירת מטכ"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה הוא בוגר עלי" כתב בנט, שהוסיף: "אני מציע לליברמן להיכנס לחדר הנופלים במכינה, שם יראה שמות כמו רועי קליין ז"ל ואלירז פרץ ז"ל, והוא יראה איזה מוסד ציוני מפואר הוא מאיים לסגור". 


ליברמן התייחס למתקפה של בנט וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בנט מגן על מי שמנסה להפוך את ישראל לאירן.אנחנו לא נאפשר את זה.בישראל נשים שוות כמו גברים ושירות צבאי הוא לכולם".




ליברמן והרב וינשטיין. צילום: פלאש 90
ליברמן והרב וינשטיין. צילום: פלאש 90


בנט שב ותקף בחריפות את שר הביטחון:" ליברמן איים לסגור אותה מסיבות פוליטיות. הדבר האחרון שמעניין אותו זה חיילות צה"ל. נו, באמת. הוא פשוט רוצה לעשות סיבוב פוליטי ציני על הגב של הציונות הדתית. לא שמעתי את ליברמן דורש לסגור אוניברסיטה כי מרציה מתבטאים באופן דוחה. לא שמעתי את ליברמן דורש לסגור מכינה כי חניכיה פגשו את אנשי שוברים שתיקה. רק כשמדובר במכינה של הציונות הדתית, פתאום ליברמן מתמלא עזוז". 

שר החינוך אף הזכיר דברים אחרים שליברמן אמר בעבר, ועקץ: "זאת עוד ברברת איווטית פוליטית טיפוסית כמו הפצצת סכר אסואן, תמיכה בסיפוח יו"ש, התנגדות לסיפוח יו"ש, ביטול אזרחות לערביי ישראל, עונש מוות למחבלים וחיסול הנייה תוך 48 שעות מכניסתו לתפקיד שר הביטחון" 

 


ליברמן לרב וינשטיין: "דורש ממך להתפטר מתפקידיך" 

מוקדם יותר פנה שר הביטחון במכתב לרב יגאל לוינשטיין, קרא לו לעזוב את תפקידו כרב ישיבת ההסדר עלי, ואיים כי אם לוינשטיין לא יעשה זאת, ידאג ליברמן להפסיק להפסיק את ההכרה של משרד הביטחון בישיבת עלי כישיבת הסדר ויפעל לבטל את הכרתה של עלי כמכינה קדם צבאי, וזאת על-רקע התבטאויותיו הפוגעניות של הרב לוינשטיין נגד נשים שמבקשות להתגייס לשירות צבאי.



במכתב הביע ליברמן את אכזבתו ממה שהוא הגדיר כ"סגנון הבוטה והמזלזל של מי שנחשב לרב מכובד ומוערך והן בשל העובדה שדברים דומים נאמרו על ידך בעבר מספר פעמים גם לגבי קבוצות אחרות מקרב המשרתים בצה"ל ואפילו חזרת בך בטענה שדבריך הוצאו מהקשרם. לעניות דעתי, הדבר מעיד מחד על רצון מכוון להתגרות ולהתסיס ומאידך על אובדן שיקול דעת - אינני יודע מה הגרוע יותר מבין השניים".



ליברמן המשיך ואמר כי "בנימה אישית אני חייב לומר שדבריך פגעו בי לא רק כשר הביטחון המעריך ומוקיר את הנשים המשרתות בצבא ואת אלו שהקריבו את חייהן במלחמות ישראל, אלא גם כאב גאה שבתו הדתייה שירתה בצה"ל והדבר לא פגע לא באמונתה הדתית או ביהדותה ולא בנשיותה. לגופו של עניין, הדברים שנאמרו על ידך נוגדים באופן מוחלט את ערכי צה"ל ואת ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. מאז ומתמיד שירתו נשים בצה"ל, תרמו למערכות ישראל וחלקן אף שילמו על-כך בחייהן", ואף הוסיף כי דבריו של לוינשטיין "זועקים לשמים".



לוחמת מג"ב הדר כהן ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
לוחמת מג"ב הדר כהן ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



לאחר מכן פירט במכתבו ליברמן את פעולותיהן של רש"ט הדר כהן ז"ל, לוחמת משמר הגבול שנפלה בהיתקלות עם מחבלים, תוך שהיא מנטרלת את המחבל שדקר את חברתה, רב-סמל במיל' קרן טנדלר ז"ל שנפלה בקרב במהלך מלחמת לבנון השנייה ואת סרן תמר אריאל ז"ל, נווטת הקרב הדתייה הראשונה בצה"ל, שנהרגה בתאונה במהלך טיול בהודו.



"מכינת עלי היא גוף מפואר שלבוגריה יש זכויות רבות בצה"ל ובהגנה על מדינת ישראל. דווקא בשל כך הדברים שאמרת והערכים שאתה מייצג כעת, אינם יכולים להוות בסיס לחינוכם של תלמידי הישיבה והמכינה הזו, לאור העובדה שמדובר בדפוס חוזר ונשנה, ובאמירות ברורות שאתה ללא ספק עומד מאחוריהן, הנני דורש ממך להתפטר מתפקידיך גם במכינה וגם בישיבת ההסדר. במידה ולא תעשה כן, אאלץ להפעיל את סמכותי ולהפסיק את ההכרה של משרד הביטחון בישיבת עלי כישיבת הסדר, ואפעל בכל דרך שנתונה בידי על מנת לבטל את הכרתה של עלי כמכינה קדם צבאית" סיים ליברמן את דבריו.



ח"כ איציק שמולי הגיב להודעת ליברמן ואמר כי: "השר ליברמן אמנם אינו ממפלגתי אך ההגינות מחייבת לשבח אותו ולגבותו בכל הכוח. אדם חשוך שמטיף לשנאה ומסית כנגד נשים ולהט"בים אינו ראוי להיחשב כמחנך בישראל והמדינה ממש לא צריכה להמשיך לממן את פסטיבל השנאה וההסתה שלו."



ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) תקף את הצעד של ליברמן ואמר: "במדינה דמוקרטית שבה חופש ביטוי הוא ערך עליון מותר לרב במכינה להביע גם דעות שלא מוצאות חן בעיניי שר הביטחון מבלי שהוא יאויים בסגירת המוסד שלו. האיום של שר הביטחון הוא ספין פופוליסטי וחסר כל היתכנות משפטית. אני מציע לשר הביטחון לעסוק בביטחון ולמנוע פיגועי טרור כדוגמת פיגוע הדריסה שהתרחש היום בגוש עציון במקום לעסוק בספינים ששווים לא יותר מכותרת בעיתון".