נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, האלוף דורון פיילס, קבע היום (חמישי) את הרכב השופטים שידונו בערעורים שהוגשו על ידי ההגנה והתביעה במשפטו של טוראי אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל פצוע ונידון לשנה וחצי מאסר בפועל.



פיילס עצמו יעמוד בראש הרכב הערעור ולצידו יהיו שני שופטים מקצועיים ושני קצינים בכירים במילואים. השופטים המקצועניים שמונו הם השופט בדימוס צבי סגל, מבית המשפט המחוזי בירושלים והשופט יגאל פליטמן – נשיא בית הדין הארצי לעבודה.



שני הקצינים הבכירים שיהיו בהרכב המורחב הם אלוף במיל' אייל אייזנברג, שבתפקידו האחרון היה מפקד פיקוד העורף ותא"ל במיל' אבי פלד, שבעבר פיקד על חטיבת גולני.



סנגורו של אזריה, עו"ד יורם שפטל ערער על הרשעתו בהריגה. אזריה טוען בערעור, כי קיים כשל ראייתי בהחלטה על הרשעתו ושחקירת מצ"ח היתה מגמתית נגדו, לנוכח הדברים של שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל גדי אייזנקוט ובכירים נוספים בצה"ל, שחרצו את דינו עוד לפני תחילת החקירה. בעקבות החלטת אזריה ומשפחתו להגיש ערעור התפטרו שני סנגוריו, עורכי הדין אייל בסרגליק ואילן כץ, שהתנגדו להגשת הערעור.



מתכונן לערעור, עו"ד יורם שפטל. צילום: אבשלום ששוני
מתכונן לערעור, עו"ד יורם שפטל. צילום: אבשלום ששוני



התביעה דורשת: 60-30 חודשי מאסר



התובע במשפט, סא"ל במיל' עו"ד נדב ויסמן, ערער על קולת העונש. התביעה טוענת כי העונש שנגזר על אזריה קל יחסית לעבירת ההריגה בה הורשע. התביעה מבססת את ערעורה על דעת המיעוט בהרכב שלושת השופטים שגזרו את דינו של אזריה, שיש לגזור עליו עונש של 60-30 חודשי מאסר.



אזריה הורשע בהריגת מחבל פצוע, עבד שריף, שנפצע בעת פיגוע דקירה נגד חיילי צה"ל בחברון. הוא תועד במצלמה של פעיל "בצלם" יורה בראשו של המחבל הפצוע ששכב על הרצפה, 11 דקות לאחר הפיגוע. אזריה טען שירה בשל חששו שהמחבל נושא מטען חבלה. אולם בית הדין דחה את טענתו וקבע שהרשעתו מבוססת על ראיות.



יורם שפטל וצוות ההגנה שהתפטר. צילום: תומר אפלבאום, הארץ, פול
יורם שפטל וצוות ההגנה שהתפטר. צילום: תומר אפלבאום, הארץ, פול