מטוסי קרב של צה"ל תקפו היום (שישי) לפנות בוקר מספר מטרות בסוריה - אמצעי לחימה אסטרטגיים, טילים מתוחכמים או רכיביהם שהיו מיועדים לחיזבאללה. במהלך הפעילות שוגרו טילים נגד מטוסי צה"ל כעת שהיו בשטחנו. בשום שלב לא נשקפה להם סכנה ולא היו נפגעים לכוחותינו. כתוצאה מפעילות חיל האוויר, נשמעה הלילה בשעה 2:43 אזעקות "צבע אדום" חריגה באזור הבקעה. תושבים באזור ירושלים ואיו"ש דיווחו הלילה על פיצוצים עזים ששמעו. 
הודעת דובר צה"ל על תקיפת חיל האוויר חריגה, והוצאה בלית ברירה - בגלל יירוט הטיל שנורה לעבר המטוסים והאזעקות שנשמעו במהלך הלילה. בתקיפות עבר בסוריה, ישראל לא אישרה ולא הכחישה. לפי הודעת דובר צה"ל, מיירט של מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר שוגר לעבר אחד מטילי הנ"מ הסוריים. מקור בטחוני אמר שלישראל אין עניין בהסלמה והחרפת המצב.

טיל חץ, ארכיון. צילום: דוברות התעשייה האווירית


כזכור, לפני כחודשיים בכיר בצבא הסורי טען כי כוחות צה"ל ירו טילים לכיוון "מזה", שדה תעופה צבאי הסמוך לדמשק. הוא הזהיר את ישראל מההשלכות של מה שכינה "מתקפה בוטה". 
 
בתקשורת הסורית ציטטו הודעה מהצבא לפיה נורו טילים מאזור הסמוך לטבריה קצת אחרי חצות, שנחתו במתחם שדה התעופה. ההודעה הכילה איום מסויים: "פיקוד הצבא הסורי מזהיר את ישראל מהשלכות המתקפה הבוטה ומדגיש כי ימשיך להלחם בטרור ויגדע את ידי הפושעים". בהצהרה לא צוין אם היו נפגעים באירוע, אך נמסר כי הטילים יצרו שריפה.
 
שדה התעופה הממוקם דרום מזרחית לבירת סוריה הוא בסיס חיל אוויר אסטרטגי הנמצא בשימוש  צמרת משמר הרפובליקה. מהבסיס הזה נהגו לירות טילים לכיוון פרברי דמשק, שם היו אזורים שהחזיקו המורדים. כשהחלה ההתקפה דווח על אמבולנסים שהגיעו למקום. 
 
ישראל תקפה בעבר עמדות חיזבאללה בסוריה. בצה"ל אף הביעו דאגה כי מעורבות ארגון הטרור במלחמת האזרחים בסוריה חיזקה אותו.