המשך ההתחממות בצפון? כלי תקשורת המזוהים עם הכוחות המורדים בסוריה דיווחו הלילה (רביעי) כי מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות של צבא סוריה בהרי קסיון שליד דמשק. על פי הדיווח, המטרות היו שייכות למערך ההגנה האווירית של צבא סוריה, וכללו מכ"מים. בדובר צה"ל לא אישרו או הכחישו את הידיעה ואמרו כי "בצה"ל לא מגיבים לידיעות מסוג אלה".



במקביל לכך, כח צה"ל זיהה הלילה 3  חשודים שבקשו לבצע פח"ע והתקרבו לגדר בדרום הרצועה כדי להגיע למרחק 50 מטרים מהגדר, ויתכן שניסו להניח מטען חבלה. בעקבות כך, פתח טנק של צה"ל בירי לעברם. אחד מהם נהרג ושניים נפצעו. לא היו נפגעים לכוחותינו. במהלך השבועיים האחרונים זוהו באזור עזה יותר יותר ניסיונות לחדור דרך הגדר. 



במהלך הלילה גם עצרו כוחות הביטחון ביהודה ושומרון 7 מבוקשים, אשר חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. 



האזור שבו בוצעה, לכאורה, התקיפה בסוריה.

התקיפה בסוריה, אם אכן בוצעה, באה לאחר ימים של מתיחות רבה בין ישראל לסוריה, וזאת לאחר שבמהלך תקיפה אווירית של מטרות בסוריה, שוגר טיל נ"מ לעבר מטוס ישראלי, אך הטיל יורט בעזרת מערכת החץ. יום למחרת חוסל בכיר במערך ההגנה האווירית הסורית, וזאת לפי דיווחים זרים בתקיפה ישראלית.

בנוסף לזאת, אתמול התרסק מזל"ט ישראלי מסוג "רוכב שמיים" בשטח סורי. בתחילה נטען על ידי חיזבאללה וצבא סוריה, כי המזל"ט הופל, אך על פי התחקיר המבצעי שנערך בצה"ל, כלי הטיס נפל בשל טעות אנוש.