בהתבטאות נדירה, התייחס ראש אגף המודיעין בצה"ל (אמ"ן) אלוף הרצי הלוי לסוגיית המנהרות בעזה במלחמת צוק איתן בקיץ 2014 ואשר עומדת במרכז הוויכוח המדיני והצבאי בעקבות דו"ח המבקר בנושא. לדבריו, עניין המנהרות היה "כשל של מודעות ופחות כשל של מידע". בכך התכוון לעובדה שבידי המודיעין היה מידע על המנהרות, אך הוא לא הבין את החשיבות והמשמעות שלהן. הלוי השמיע את הדברים בנוכחות מי שהיה ראש חטיבת המחקר באמ"ן בתקופת המלחמה אלוף איתי ברון.



הלוי דבר בשלישי בערב בכינוס לזכרו של נשיא המדינה לשעבר חיים הרצוג, שהיה פעמיים ראש אמ"ן בשנות ה-50 עד 1960 וממניחי היסוד למודיעין הישראלי. הלוי הזכיר דברים שכתב ואמר הרצוג בזמנו על החשיבות להפוך מידע לידע ולמודיעין. האירוע התקיים במרכז למורשת המודיעין (מל"ם) בגלילות בנוכחות בניו של חיים הרצוג, ח"כ יצחק בוז'י הרצוג ואחיו תת אלוף מייק הרצוג, ששרת באמ"ן, בני משפחותיהם, שר הביטחון לשעבר משה יעלון ומוזמנים נוספים.



הלוי הדגיש כי יש דמיון בין אתגרי המודיעין של אז בתקופת הרצוג להיום והם כוללים את "אתגרי הגבולות" שעמם מתמודדת ישראל בעידן שבו האיום הוא פחות ממדינות ויותר ויותר של ארגונים שקמים, משנים את צורתם ומתפרקים. "אנחנו מנסים לשפר את אחיזתנו המודיעינית בגבולות". הוא הדגיש. ראש אמ"ן שדבר בשבחו של הרצוג וציין את תבונתו, מקוריותו והיצירתיות שלו גילה כי בעבר, בתקופתו של הרצוג, כשישראל התמודדה עם תופעת ההסתננות (פידאין) בגבול ירדן (בגדה המערבית), הטמינו חיילי צה"ל מטענים נגד צבא ירדן כדי שאלה בעקבותיהם יפעלו נגד המסתננים.