לקראת חופשת הפסח, מרענן המטה ללוחמה בטרור את ההנחיות לישראלים, אשר מתכוונים לצאת לחו"ל במהלך החופשה. על פי הגוף, שמרכז בידיו את האיומים הכוללים על ישראלים בחו"ל, ישנה הוראה חד משמעית, שלא לעבור לשני יעדים חביבים מאוד על הישראלים בתקופה הזאת של השנה- סיני וטורקיה. החשש נובע מכך שארגון המדינה האסלאמית רואה בפגיעה בישראלים יעד איכותי לפגיעה ואף לחטיפה. 



ראש המטה ללוחמה בטרור איתן בן דוד אמר: "החלטנו להחמיר את אזהרת במסע לסיני בפסח נוכח חשש לפיגועי דאעש. אנחנו לא נהסס לסגור את מעבר טאבה לשעות או לימים, אם נגלה כי יש בידינו מידע מודיעיני לפיגועים". לדבריו יש עליית מדרגה באיום מחוז סיני לממש פיגוע טרור מיידי באיום חמור ועדכני לפיגועים נגד תיירים בסיני לרבות ישראלים בטווח הזמן המיידי.



עוד הוסיף בן דוד: "בתקופה הקרובה ייצאו אלפים לסיני, אני מקווה שעם פעילות הסברה, נצליח להעביר את המסר הזה של אנשים שלוקחים על עצמם. המוטיבציה לבצע פיגועים נגד ישראלים עלתה. זה דבר מטריד מאוד. לא הייתי שם מבטחי בנהג המונית שישמור עליי בסיני. גם על רקע העובדה שמייחסים לישראלים מעשה חיסול. 



הביקור בטורקיה גם כן עשוי לגבות מחיר, כפי שאירע בפיגוע נגד ישראלים בעבר. הדריכות הועלתה לרמה 2, שמשמעותה היא לא לנסוע לטורקיה, ולצאת מיד מהמקום. מצרים וירדן נמצאות בדירוג 3, שמשמעותה עדיף שלא לבקר. לגבי מערב אירופה, יש יותר מוקדים שכדאי להגביר לגביהם עירנות. מתוך 193 מדינות, ב-28 מהן יש אזהרות מסע לישראלים. על פי החוק, יש שש מדינות אויב אליהן אסור להגיע, ו-10 אזהרות מסע לחברי ארץ מסוימים.


עוד הוסיפו אנשי הלוחמה בטרור כי "בתקופה הנוכחית ישנה מוטיבציה גבוהה למימוש פיגועי טרור ברחבי העולם של גורמי ג'יהאד עולמי ובראשם ארגון ה"מדינה האסלאמית" וגורמים הפועלים בהשראתו, בדגש על מדינות המזרח התיכון הסמוכות לאזורי הלחימה: תורכיה, ירדן, מצרים, להן יש אזהרת המסע, ומדינות המערב ושאר העולם בדגש על: רוסיה, צרפת, בלגיה, גרמניה, הודו וארה"ב, זאת נוכח המגננה בה נתון ארגון ה"מדינה האסלאמית" בסוריה ועיראק.
"בהתאם לכך נבקש לחדד את תשומת הלב בדבר הצורך בערנות ותשומת לב לשהייה במוקדים אזרחיים הומי אדם, דוגמת אלו שמהווים יעדים לפיגועים, ובכלל זה- מוקדי תיירות, בעיקר במהלך חגים, אצטדיוני ספורט, אתרי תרבות כדוגמת מוזיאונים, מרכזי קניות ובילוי, בתי מלון, שדות תעופה ויעדי תחבורה ציבורית. בתי תפילה (כנסיות, בתי כנסת ומסגדים) ואירועים רבי משתתפים".
"אנו מבקשים לשוב ולהפנות את תשומת לב הציבור לאזהרות המסע אשר בתוקף ברחבי העולם כפי שמפורסם באתר המל"ל ובטבלה המפורטת בהמשך. לגבי מדינות ארה"ב, רוסיה, צרפת, בלגיה, גרמניה והודו, נדגיש כי הן אינן נכללות ברשימת המדינות לגביהן יש אזהרות מסע, אולם נדרשת עירנות הציבור בשהייה במדינות אלו וקשב להנחיות גורמי הביטחון המקומיים". 
"על רקע פעילותו המתעצמת של "מחוז סיני" בחודשים האחרונים, וכן נוכח עליית המדרגה בפעילותו כולל כנגד ישראל, עולה איום חמור ועדכני למימוש פיגועי טרור כנגד תיירים בסיני, לרבות ישראלים, בטווח הזמן המיידי. סוריה, עיראק (בכלל זה כורדיסטן), איראן, לבנון, תימן וערב הסעודית".