חמאס מאיים לחסל את בכירי מערכת הביטחון הישראלית. בסרטון שפורסם הערב (רביעי) בתגובה למותו של בכיר הארגון מאזן פוקהא, נראים שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, ראש הב"כ נדב ארגמן, ראש המוסד, יוסי כהן, סגן הרמטכ"ל הבא, אלוף אביב כוכבי, ואל"מ דוד זיני, מפקד חטיבת הקומנדו של צה"ל, כשהם במרכז הכוונת של רובה צלפים.



לפני התמונות נראה צלף של חמאס מכייל את הרובה שלו על מנת לכוון אותו על הבכירים הישראלים, ובסופו נכתב כי "סוג הגמול יהיה לפי המעשה" - התייחסות ישירה לחיסול של פוקהא.





בחמאס טוענים בתוקף כי ישראל עומדת מאחורי חיסולו של פוקהא, שאלמונים התנקשו בחייו בסוף השבוע שעבר מחוץ לביתו בשכונת תל אל-הווא בדרום מערב העיר עזה. הסרטון בא בהמשך לדבריו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, שאמר השבוע בטקס לזכרו של פוקהא, כי הארגון יגיב לחיסול.



מאזן פוקהא. צילום: התקשורת המערבית
מאזן פוקהא. צילום: התקשורת המערבית



״טבעי הוא שנחיה במצב של מאבק מתמשך בכיבוש. מאבק זה פתוח. אנחנו נפגשים היום כדי לומר מילים ספורות, כי עדיף לומר את הדברים בתמצית; ערך המילים זה מה שיתורגם למעשים״, איים משעל. ״האויב אומר לנו בפשע הזה, אני סימנתי אתכם וסגרתי חשבון עם אחד ממשוחררי עסקת חילופי השבויים האחרונה. אנחנו אומרים לו, שזה חוב עלינו. אנחנו מקבלים את האתגר, ואם האויב משנה את כללי המשחק, אז גם אנחנו משנים את כללי המשחק״.