בטקס חגיגי בבסיס חיל האוויר חצור, הוכנסה היום (ראשון) לשירות מבצעי מערכת "קלע דוד" (לשעבר שרביט קסמים), שמיועדת ליירט טילים עד לטווח של 200 ק"מ. "קלע דוד" היא מערכת שמורכבת ממכ"ם, טילים מיירטים וקרונות פיקוד ושליטה, שפותחה במשותף ובמימון משותף על ידי רפא"ל והחברה האמריקנית רייתאון. המערכת נחשבת ליקרה מאוד ועלות טיל מיירט אחד שלה נאמדת בכ-1,000,000 דולרים. במערכת הביטחון מעריכים, כפי שסברו כשיצאו לפיתוח כיפת ברזל, כי עלויות הפיתוח ירדו אם יצליחו לייצא את "קלע דוד" לצבאות אחרים, אך לפי שעה, למרות התעניינות מסוימת שמגלות כמה מדינות ובהן פולין, הסיכויים לכך לא רבים משום שארצות הברית מגלה התנגדות מחשש לתחרות עם מערכות דומות או משלימות שחברות אמריקניות מפתחות. כזכור, גם כיפת ברזל לא יוצאה לפי שעה, אף שנשיא אזרבייג'אן אמר לפני כמה חודשים כי ארצו החליטה לרכוש אותה.



"קלע דוד" היא מערכת לשכבת הביניים של האיום הבליסטי. מתחתיה פועלת מערכת "כיפת ברזל" המיירטת טילים ורקטות עד 70 ק"מ, ומעליה מערכת ה"חץ",  שצה"ל טען לאחרונה כי יירטה טיל נגד מטוסים סורי ששוגר לעבר מטוסי חיל האוויר שתקפו בסוריה.



בטקס אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מדובר ביום חג לישראל. הוא שיבח את התמיכה של ארה"ב לביטחון ישראל ולפרויקט הנוכחי. "אנחנו לבן וכחול, אדום לבן וכחול", אמר נתניהו. "אנחנו מוסיפים היום נדבך משמעותי לעוצמתה של ישראל". לדבריו, מערכת 'קלע דוד', שרביט קסמים, מצטרפת לפיתוחים טכנולוגיים קודמים כמו כיפת ברזל ומערכת החץ. "הן יגנו על ישראל, על אזרחינו, על ערינו, על מדינתנו. יש כאן טכנולוגיה פורצת דרך, וישראל ממשיכה להוביל בעולם בתחום הזה. כושר ההמצאה של אנשינו ורוח הקרב של חיילינו מכפילים את כוחנו מול אויבינו. הם מאפשרים לנו לא רק להגן על העורף אלא להשיג ניצחון בקרב".



ראש הממשלה אמר עוד כי "עם כל החשיבות שאני מייחס ליכולת ההגנה שלנו, אני חוזר ומבהיר, המבקש להכותנו יוכה. המאיים על קיומנו ישים עצמו בסכנת קיום. דוד ניצח את גולית בשילוב תעוזה בלתי רגילה וכושר המצאה בלתי רגיל. אנחנו מכירים את האמירה 'המעז מנצח'. כעם עתיק וחפץ חיים אנו ממשיכים לצעוד בדרכו של דוד המלך: חרב בידינו, קלע דוד בשמנו וסמל המגן דוד על דגלנו. נצרף עוצמה לרוח ונבטיח את נצח ישראל".



ואילו שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר כי מערכת 'קלע דוד' תאפשר להתמודד עם האיומים מסביב למדינת ישראל. "כשמסתכלים על מפת העולם, רואים סיכה קטנה הנקראת מדינת ישראל. סביבנו 58 מדינות מוסלמיות, עם אוכלוסיה כוללת 1.6 מיליארד איש, משתרעות מהמזרח התיכון עד אינדונזיה ועד קירגיסטן במרכז אסיה", אמר ליברמן. "אני כל פעם שואל את עצמי איך אפשר להתמודד עם זה ונותן תשובה: יש רק דרך אחת - חזון, גאווה וביטחון. וכל הדברים האלו, כל המושגים האלו - משולבים בפרויקט הזה".



לדברי ליברמן, מדובר במערכת שאין לה שום תחליף ואי אפשר לקנות אותה בשום מקום אחר בעולם. "זה גם כמובן משלב את כל הידע, כל היכולת האינטלקטואלית, גם שלנו, גם של הפרטנרים שלנו בארה"ב, וכמובן לכל זה צריך להוסיף את אנשי הביטחון המעולים שלנו, אנשי חיל האוויר ואנשי ההגנה. השילוב הזה יאפשר לנו לתת תשובה לכל אלו שמנסים לפגוע בנו להשמיד אותנו, ולצערי יש כאלו עדיין בעולם".