עצב כבד ירד על הישוב טלמון עם היוודע דבר מותו של סמל אלחי טהרלב בפיגוע הדריסה הבוקר (חמישי) בצומת עפרה. אביו, הרב אוהד טהרלב, אמר לאחר היוודע דבר האובדן הנוראי של בנו: "כשקיבלנו את ההודעה על הפיגוע, ניסיתי מיד ליצור קשר עם חבר של אלחי שגמגם, ואז הבנתי שקרה משהו". הוא הוסיף כי "אלחי היה ילד מלא חיים ילד שאין כמוהו מאוד מאוד אהב לשיר, לטייל, ילד שידע להינות מהחיים, ילד מדהים ומיוחד, שגרם שמחה בלב לכל מי שסביבו. אני מודה לאלוהים שנתן לי 20 שנה עם אלחי".



סמל אלחי טהרלב שירת כלוחם בגדוד 13 של גולני. לפני כשלושה חודשים, אביו הצטרף אליו לסיום מסע הכומתה. "זו היתה חוויה מאוד מרגשת עבורי", סיפר אביו של החייל. הרב טהרלב הוא דמות מוכרת ומוערכת בציונות הדתית, אשר מכהן כראש מדרשת אור תורה ברוריה בירושלים, שמשלבת לימודי תורה לבנות עם הכנה לשירות משמעותי בצה"ל.


אבא של אלחי טהרלב

פיגוע הדריסה בעפרה. צילום: דוברות מד"א



האם, אביטל, היא פסיכולוגית המשמשת כסגנית מנהלת השירות הפסיכולוגי במשרד החינוך. "היו לי שבעה ילדים ועכשיו יש לי שישה", סיפר בעצב האב. תושבת היישוב סיפרה כי "זו משפחה מדהימה. ההורים הם אנשי חינוך עם הרבה נתינה". היא ציינה כי "האב הוא איש רב פעלים שעושה פעולות חסד, ומעביר ביישוב שיעורי תורה בשבתות". לדבריה, אחרי שנודע לו על האסון הנוראי, הוא ביקש מאיתנו שנשלים לשלוח עוד חבילה אחת למשפחה נזקקת עוד לפני חג הפסח.



תושבת היישוב הוסיפה כי "המשפחה מושרשת בגוש עציון, והיא מוותיקי היישוב טלמון. כולם הכירו ואהבו את אלחי". היא סיכמה: "אני לא יכולה לשכוח את החיוך שהיה לו בכל פעם שהוא דיבר, חיוך שעשה טוב על הנשמה. ילד נהדר שכולו טוב לב".



כזכור, בפיגוע הדריסה הבוקר בצומת עפרה נפצע גם צעיר באורח קל. האירוע התרחש בטרמפיאדה בה יש אזרחים וחיילים רבים, הנהג הפוגע נוטרל ונעצר. צוותי רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים בזירת האירוע ופינו את הפצוע, צעיר כבן 20 שנפגע בגפיו, לקבלת טיפול בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. כוחות הצלה וביטחון רבים הגיעו לזירה.

מתחקיר ראשוני עולה שהמחבל דהר עם רכבו לתחנת האוטובוס, התנגש במחסום הבטונדה, ולמרות זאת נפגעו מעוצמת ההתנגשות מי שעמדו מאחוריה. בחמאס בירכו על פיגוע הדריסה ואמרו כי "זו הוכחה לכך שאינתיפאדת ירושלים נמשכת והיא לא אירוע חולף". 

הלוייתו של אלחי טהרלב, שהועלה לדרגת סמל אחרי מותו, ייטמן הערב בשעה 18:30 ייטמן הערב בבית העלמין בהר הרצל בירושלים בחלקה הצבאית.