ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (שישי) לתקיפה האמריקאית הלילה בסוריה שבוצעה באמצעות טילי שיוט: "בדיבורים ובמעשים שלח הנשיא טראמפ מסר חזק וברור: שימוש בנשק כימי והפצתו, הם בלתי נסבלים. ישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטת הנשיא טראמפ ומקווה שמסר נחוש זה מול הפעולות הנוראיות של משטר אסד, יהדהד לא רק בדמשק, אלא גם בטהרן, פיוניאנג ובמקומות אחרים". מסר נתניהו. 



נשיא המדינה, ראובן ריבלין תמך אף הוא בהחלטה האמריקאית להפציץ בסוריה: "מול השימוש הנורא בנשק כימי מול אזרחים חפים מפשע, צעדיו הברורים והנחושים של הממשל והצבא האמריקאי בהובלת הנשיא טראמפ מהווים תגובה הולמת וראויה מול אכזריות בלתי נתפסת. בכך, שימשה ארה"ב דוגמה לעולם החופשי כולו הנקרא לתמוך בכל צעד שיידרש על מנת להביא את הזוועות המתרחשות בסוריה לסופן". אמר ריבלין.



המתקפה האמריקאית הלילה בסוריה לא הפתיעה את המערכת הביטחונית בישראל שעודכנה מראש על ביצוע המהלך של שיגור הטילים לעבר בסיס חיל-האוויר של צבא אסד בסוריה, אשר באה כתגובה למתקפה הכימית של אסד נגד אזרחים באזור אידליב, מוקדם יותר השבוע.



התקיפה האמריקאית של בסיס חיל האוויר הסורי שבוצעה באמצעות טילי טומהוק, צילום: רויטרס



המטרה של התקיפה הייתה הבסיס ממנו המריאו המטוסים הסוריים שביצעו את המתקפה הכימית באידליב. הבסיס ממוקם באזור שריעת שבמערב המדינה. הטילים, טילי שיוט מסוג "טומהוק", נורו משתי משחתות בים התיכון. כוחות סורים אמרו כי ישנם הרוגים במתקפה. גורמים בצבא ארה"ב טענו כי אינדיקציות מראות כי התקיפה פוגעת ביכולת של צבא אסד לבצע מתקפות כימיות. גורמים אמריקאים אמרו לאחר התקיפה כי מדובר ב"אירוע חד-פעמי" שהושלם.



הנשיא טראמפ התייחס למתקפה ואמר: "ביום שלישי, הדיקטטור הסורי אסד שיגר מתקפה כימית נוראית על אזרחים תמימים. זה היה מוות נורא ואיטי, שגזל את חייהם של ילדים ותינוקות. אף ילד של אלוהים לא יכול לסבול כזה דבר. האינטרס של ארצות הברית הוא להרתיע מפני נשק כימי קטלני, זו החובה שלנו. ניסיונות קודמים לשנות את ההתנהגות של אסד כשלו. אני מבקש מכל העולם המתורבת לעזור לנו למנוע את הטבח ושפיכות הדמים בסוריה".



לפי דיווח, ארה"ב הזהירה את ממשלו של ולדימיר פוטין לפני שפתחה במתקפה על הבסיס הסורי. כך לפי בכיר אמריקאי. בתקיפה לא נפגעו יעדים רוסיים. כזכור, מוקדם יותר הזהיר שליח רוסיה באו"ם, ולדימיר ספרונקוב, כי לתקיפה אמריקאית יהיו "השלכות שליליות".