ברשות שדות התעופה נערכים בשעה זו (שני) לסגירת מעבר טאבה בעקבות הנחיה של מערכת הביטחון שמגיעה בצעד חסר תקדים. ברשות הבהירו שהם פועלים על פי ההנחיות וברגע שההנחיה תהיה בתוקף המעבר ייסגר. המטה ללוחמה בטרור חידד אתמול את אזהרת המסע לסיני מחשש לפיגוע בטווח הזמן המידי, זאת ברקע מתקפת הטרור הקטלנית אתמול במצרים, שגבתה את חייהם של לפחות 44 בני אדם.



ממערכת הביטחון נמסר כי נוכח התגברות האיום, חומרתו ומיידיותו ועל פי אישור הדרג המדיני, החליט שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, בהתאם לסמכויותיו ולאחר התייעצות עם שר הביטחון והגורמים המוסמכים, לא לאפשר יציאתם של אזרחים ישראלים ממעבר טאבה לכיוון סיני, החל מטווח הזמן המיידי ועד אחרי החג, בכפוף להערכת המצב. יודגש, כי תתאפשר כניסת אזרחים ישראלים חזרה למדינה.



חצי האי סיני. צילום: מקסים דינשטיין, פלאש 90
חצי האי סיני. צילום: מקסים דינשטיין, פלאש 90





קריאה לישראלים בסיני: "צאו לאלתר מהאזור"



הצעד החריג מגיע ברקע לפעילותו המתעצמת של "מחוז סיני" בחודשים האחרונים, הבאה לידי ביטוי בעליית מדרגה בפעילותו, כולל כנגד ישראל, למימוש פיגועי טרור נגד תיירים בסיני, לרבות ישראלים בטווח הזמן המיידי.



המלצת המטה ללוחמה בטרור לישראלים השוהים בסיני היא לצאת לאלתר מהאזור ולשוב לישראל. כמו כן, מבקשים במערכת הביטחון ממשפחות הישראלים השוהים שם, ליצור עמם קשר ולעדכנם אודות האיום המיידי בסיני. עוד נמסר כי לא תתאפשר יציאת ישראלים לסיני בעת הנוכחית מטעמים של הגנה על ביטחונם, לפיכך מתבקשים שלא להגיע למעבר טאבה לצורך יציאה לסיני ולהישמע להנחיות.



ראש המטה ללוחמה בטרור, איתן בן דוד, אמר לפני כשבועיים: "החלטנו להחמיר את אזהרת המסע לסיני בפסח נוכח חשש לפיגועי דאעש. אנחנו לא נהסס לסגור את מעבר טאבה לשעות או לימים, אם נגלה כי יש בידינו מידע מודיעיני לפיגועים".