בן כספית ופרופ' אריה אלדד ראיינו בתוכניתם ב-103FM את שגריר ישראל במצרים לשעבר חיים קורן, זאת בעקבות מתקפת הטרור הקטלנית אתמול במצרים, שגבתה את חייהם של לפחות 44 בני אדם בשני פיגועי התאבדות שונים בכנסיות, עליהם דאעש לקח אחריות. 



זאת לא הפתעה נכון?
"לא, ממש לא. זו הפכה להיות תופעה שחוזרת על עצמה. זה התחיל לפני למעלה משנתיים כשיותר מ-21 נוצרים קופטיים נרצחו בלוב, אחר כך היה פיגוע בכנסייה הראשית בקהיר והיום כמובן העיתוי הוא לא מקרי - שבוע לפני חג הפסחא. כמובן שהייתה כוונה בעיתוי הזה".



לפני חודשים אחדים הם גם רצחו קופטים בסיני ומאות קופטים ברחו משם.
"הסיפור עם הקופטים הוא יעד מאוד חשוב לדאעש כי הם הורגים שני ציפורים במכה אחת. הם פוגעים בנוצרים וגם במשטר של א-סיסי שמנסה להיות מושתת על מלחמה בארגון הטרור. הקופטים הם למעלה מ-15 מיליון. לא בכדי א-סיסי הגיע לטקס חגיגות השנה החדשה בכנסייה הקופטית".



איך דאעש מצליח לחדור ללב ליבה של מצרים ומהי היציבות של המשטר?
"דאעש חבר לקואליציות מקומיות וקיפוח רב שנים של בדואים במשך שנים נושא פירות מבחינתו. הזליגה לתוך מצרים מתמשכת כבר כמה שנים וחלק מהפיגועים הגדולים נעשו על ידי דאעש בחבירות שלהם עם האחים המוסלמים ולפעמים גם עם החמאס. יש כאן איום אמיתי על הכלכלה המצרית, הסיפור הזה מאוד מטריד את ראשי המשטר וסיני הוא רק אחת הדאגות. הדאגה המרכזית היא 2,000 קילומטר פתוחים עם לוב - שם אין גדר והחדירה של דאעש ממנה למצרים היא פתוחה לחלוטין".





הם מצליחים לייצר קשר עם האחים המוסלמים?


"יש מספר מקרים בהם יש ראיות לשיתופי פעולה בין דאעש לאחים המוסלמים ובין דאעש והחמאס. לאחרונה דאעש והחמאס נכנסו לתקופת מתיחות ביניהם אבל זה לא סותר שיתופי פעולה במקרים מסוימים, ראינו דברים כאלה כבר".



עושה רושם שא-סיסי לא מצליח להמריא גם בנושא הכלכלי.
"מצרים בעשרות השנים האחרונות מתמודדת עם מצב כלכלי קשה. כשאנואר סאדאת בא לכנסת בתקופת חתימת הסכם השלום, התרחשו במצרים מהומות המזון על רקע ניסיון להוריד משהו בסבסוד של הלחם, דבר שכמעט הוביל לנפילתו של סאדאת והביאו לכך שהוא הלך על הסדר שלום".