בית משפט השלום בירושלים האריך הלילה (בין שבת לראשון) בעשרה ימים את מעצרו של ג'מיל תמימי בן ה-57 מראס אל עמוד שביצע ביום שישי האחרון את פיגוע הדקירה בקרון הרכבת הקלה בירושלים, אשר בו נרצחה הסטודנטית  חנה בלדון, בת 21, שהגיעה לאוניברסיטה העברית מאוניברסיטת בירמינגהאם במסגרת חילופי סטודנטים. היא למדה לימודי דת, ושהתה באוניברסיטה העברית מינואר 2017, כשהיא הייתה אמור לחזור לאנגליה בסוף הסמסטר הנוכחי.



בדיון נחשף שתמימי היה מאושפז בהוסטל, ממנו אמור היה להיות מסולק עקב התנהגות אלימה. עורך דינו תהה בדיון איך אפשרו למרשו להשתחרר מההוסטל כשידוע שהוא אלים. על פי דיווחים שונים, תמימי ניסה בעבר להתאבד. במשטרה ובשב"כ לא פוסלים אפשרות לפיה ביצע את הפיגוע הרצחני כדי להיהרג מאש המאבטחים או השוטרים.



בהודעת שירות הביטחון הכללי נמסר, כי תמימי ניסה בתחילת השנה להתאבד באמצעות בליעת סכין גילוח בבית חולים בצפון, וב-2011 הורשע בביצוע מעשים מגונים בבתו. "זהו מקרה נוסף מבין רבים שבו פלסטיני הסובל ממצוקות אישיות, נפשיות או מוסריות בוחר לבצע פיגוע בכדי למצוא מפלט לבעיותיו", נמסר מהשב"כ. כנראה בשל רקע זה, הפלסטינים לא הרחיבו את היריעה על המפגע, והסתפקו בדיווח אודותיו מצד משטרת ישראל. גם בני המשפחה מילאו את פיהם מים.



כזכור, המחבל נסע ברכבת הקלה וכשהגיעה סמוך לכיכר צה"ל, קם ממקומו ובאמצעות סכין שהיתה ברשותו דקר את בלדון בפלג גופה העליון והוביל לפציעתה האנושה. שוטר שהיה באותה עת ברכבת הבחין באירוע, השתלט על המחבל ונטרל אותו. בעקבות האירוע בלמה הרכבת באופן פתאומי וההשתלטות הסופית על המחבל אירעה מחוצה לה.



צוותי הצלה שהגיעו למקום פינו את הפצועה לבית החולים הדסה הר הצופים תוך כדי פעולות החייאה. לאחר שהרופאים נלחמו על חייה של הצעירה, נקבע מותה. צוותי מד"א פינו לבית החולים שערי צדק בעיר שני פצועים נוספים, אישה כבת 30 בחודשי הריון מתקדמים שנחבלה בבטנה בזמן עצירת הרכבת וגבר בשנות ה-50 שנחבל ברגלו שניסה להימלט.