הותר לפרסום: הבוקר (רביעי) נתפסו על ידי הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במעבר ארז, חומרי נפץ המשמש לייצור מטעני חבלה, שהוטמנו בתוך שפורפרות של חומרים רפואיים. השפורפרות אותרו במהלך הבידוק הביטחוני במעבר, בכליהן של שתי נשים, אחיות, תושבות רצועת עזה, וטופלו ע"י חבלן של המחוז הדרומי במשטרת ישראל.



כניסתן לישראל של השתיים אושרה לצורך קבלת טיפול רפואי למחלת הסרטן ממנה סובלת אחת מהאחיות. מהחקירה ראשונית בשב"כ מסתמן כי חומר הנפץ נשלח על ידי חמאס, שתי הנשים הועברו להמשך חקירת שב"כ.



ראש רשות המעברים במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') כמיל אבו רוקון, שיבח את עבודת הבודקים הביטחוניים במעבר ארז על סיכול הברחת חומרי החבלה לישראל. הוא אמר: "לצערנו הוכח שוב כי גורמי הטרור ברצועת עזה ממשיכים בניסיונות לנצל את הערוץ ההומניטרי להוצאת פיגועים לעורף ישראל. הבודקים הביטחוניים במעבר פעלו בדיוק כפי שציפינו מהם ובמקצועיות ראויה לציון".



בתחילת החודש הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במעבר כרם שלום, סיכלו יחד עם נציגי מנהלת התיאום והקישור לעזה במתפ״ש ושב"כ, הברחה של כ-30 חליפות צלילה מקצועיות, שיועדו על פי החשד לגורמי טרור ברצועת עזה ובהם ל'קומנדו הימי' של חמאס. חליפות הצלילה הוסוו במשלוח תמים כביכול של הלבשה וביגוד ספורט, שיובא מחו"ל לספק בשטחי הרשות הפלסטינית וממנו נשלח לרצועת עזה, ללא התיאום הנדרש. המשלוח הוחרם ונפתחה חקירה לאיתור המעורבים בהברחה.