ארגון חיזבאללה ערך היום (חמישי) סיור לעיתונאים מקומיים, ערביים ובינלאומיים בלבנון סמוך לגדר הגבול בצפון הארץ. במהלך הסיור נראה קצין בכיר במערך ההסברה של הארגון מסביר על פרצות בגבול, תנאי השטח וכן על מערך ההגנה הישראלית.



קצין ההסברה הצביע בידיו על שטחים לאורך הגבול, וכן על פתחים חשופים בגדר המערכת, והתייחס גם למערך ההגנה של ישראל. הקצין הסביר על שימוש בטכניקות שונות כמו צוקים, תעלות ומיגוני בטון שנוספו על ידי צה"ל, "כמערך הגנתי ולא התקפי".



את הסיור אירגן מערך ההסברה של חיזבאללה, כשבתיעוד נראים אנשי חיזבאללה סמוך למוצבים ולכלי רכב של צה"ל מצדו השני של הגבול. קצין שליווה את הכתבים אמר: "אנחנו לא חוששים ממלחמה. האויב מבין זאת. אנו איתנים בדעתנו, ולא פוחדים מהאפשרות הזו. אנו לא נהסס להיכנס למלחמה ואנו אף מצפים לכך. נילחם באם הדבר ייכפה עלינו וגם ננצח בה אינשאללה".



 חיזבאללה בגבול הצפון, ארכיון. צילום: רויטרס
חיזבאללה בגבול הצפון, ארכיון. צילום: רויטרס



שעה קלה לאחר מכן, דווח אתר "א-נאשרה" הלבנוני, כי מל"ט ישראלי נכנס לאזור חוות שבעא, וצילם את האזור בגובה נמוך מעל לכפרים אל-עקרוב, חאצביא ועד החרמון.



מוקדם יותר היום נעים קאסם, סגנו של מנהיג הארגון חיזבאללה בלבנון, אמר כי לא תהיה מלחמה בקרוב עם ישראל, "אך אנחנו מוכנים גם לאופציה זו". סגנו של נסראללה הוסיף כי "כל הסימנים בשטח מראים כי ישראל נרתעה, ולא החליטה לצאת לתוקפנות חדשה על לבנון בשלב הזה".



"למרות כל הסימנים שישראל אינה מעוניינת במלחמה", סיכם קאסם. "אם בכל זאת תפתיע אותנו עם צעד טיפשי כזה, חיזבאללה נכון לכל מלחמה גם מבחינת אנשים, גם מבחינת ציוד וגם מבחינת המטרות שיותקפו".



בתוך כך, כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי כוחות הביטחון במדינה עצרו אזרח לבנוני באשמת שיתוף פעולה עם ישראל. בהודעה רשמית נאמר כי מנגנוני הביטחון של מחוז ביירות הצליחו לעצור את אדם בחשד לשיתוף פעולה עם ישראל. עם תום חקירתו, הוא יבוא לדין בבית משפט צבאי במדינה.