גורם סורי בכיר איים היום (חמישי) להגיב "במהירות" לתקיפה אותה ייחסו לישראל לפנות בוקר, אך הדגיש כי התקיפה לא פגעה בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. הגורם הצבאי אמר לאתר "א-נאשרה" הלבנוני, כי "הטילים שוגרו מהגולן הכבוש, פגעו במכלי דלק וגרמו נזקים". לדבריו, "צבא סוריה ובעלי בריתו יפעלו לסכל את המזימה הישראלית החדשה בגבול הגולן הכבוש, וימשיכו לחסל את משתפי הפעולה עם האויב".

הלילה נשמע פיצוץ עז באזור שדה התעופה הבינלאומי בדמשק בשעה 04:30 לפנות בוקר, ולאחר מכן נצפתה תבערה באזור, כך דווח על ידי הארגון לזכויות אדם בסוריה, היושב בלונדון ועוקב אחר האירועים במלחמת האזרחים במדינה. הרקע לפיצוץ לא ברור, אך כלי תקשורת בלבנון טוענים כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מתקיפה ישראלית.



משרד ההגנה הסורי הודיע גם הוא כי ישראל תקפה מוצב צבאי ליד שדה התעופה בדמשק.



רשת רויטרס הוסיפה כי מקורות בצבא המורדים טענו כי בוצעו חמש תקיפות בשדה התעופה, והוסיפו כי אותם מקורות ציינו שבאזור זה נמצאים מחסני תחמושת בשימוש איראני. בערוץ התקשורת אלמנאר, המזוהה עם החיזבאללה, דיווחו גם הם על המתקפה וטענו כי במהלכה נפגעו מחסני נשק ומכלי דלק. כמו כן דווח באלמנאר כי כתוצאה מהתקיפה נגרם נזק לרכוש אך לא היו נפגעים.






שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, רמז למעורבות ישראלית בתקיפה בראיון בגלי צה"ל ואמר כי  "האירוע תואם לחלוטין את מדיניותנו למנוע את העברת הנשק לחיזבאללה, כשנקבל מידע על העברת נשק לחיזבאללה - נפעל".






רק לפני יומיים התבטא קצין בצה"ל על תקיפה קודמת שביצע חיל האוויר בסוריה ואמר כי "התקיפה בסוריה היתה הכרחית, ובזכותה השמדנו למעלה מ-100 טילים שיועדו לחיזבאללה", בנוסף לכך הוא התייחס לתקיפה הסורית בגז סארין ואמר כי התייחס לנעשה בסוריה וטען כי לצה"ל היה מודיעין על השימוש שעשה בגז כבר בזמן אמת, מיד אחרי התקיפה. לדבריו, למרות התיאום בין ישראל לרוסיה בכל הנעשה בסוריה, ישראל לא מעדכנת את הכוחות הרוסיים בזמן אמת על תקיפות שצה"ל מבצע.