מקור מודיעין סורי קישר בין חדירת המל"ט לבין "התקיפה בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק", כך דווח הערב (חמישי) בסוכנות הידיעות הלבנונית. את הדברים אמר הגורם לאחר שמוקדם יותר הערב טיל פטריוט יירט כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב לשטח ישראל בצפון הארץ. דובר צה"ל אישר כי "טיל פטריוט שוגר לעבר מטרה ברמת הגולן". לאחר מכן הודיע דובר צה"ל כי אכן בוצע יירוט וכי מדובר בכלי טיס סורי. 



היירוט בגבול הצפון בוצע פחות מיממה אחרי התקיפה הישראלית בסוריה. כלי תקשורת ערביים דיווחו לפנות בוקר על פיצוצים עזים שנשמעו סמוך לנמל התעופה בדמשק כתוצאה מתקיפות אוויריות של חיל האוויר הישראלי.



גם רשת "אל מנאר" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, ייחסה את התקיפה לישראל. לפי הדיווח, בתקיפות לא היו נפגעים ומרבית הנזק נגרם למאגרי דלק ולמחסן תחמושת שנועד לשמש את כוחות הקואליציה של הנשיא אסד וככל הנראה את גם חיזבאללה. דובר צה"ל לא אישר ולא הכחיש את הדיווחים וציין: "בצה"ל לא מגיבים לידיעות מסוג אלה".



"מזימה ישראלית"



המשטר הסורי עצמו אישר כי אכן היתה תקיפה והאשים את ישראל. "באחד המוצבים הצבאיים מדרום-מערב לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק בוצעה לפנות בוקר תוקפנות ישראלית", אמר מקור צבאי במשטר לסוכנות הידיעות הסורית "סאנא".



גורם סורי בכיר איים כי המשטר "יגיב במהירות" לתקיפה והדגיש כי היא שדה התעופה עצמו לא נפגע. "הטילים שוגרו מהגולן הכבוש, פגעו במכלי דלק וגרמו נזקים", אמר אותו גורם. "צבא סוריה ובעלי בריתו יפעלו לסכל את המזימה הישראלית החדשה בגבול הגולן הכבוש, וימשיכו לחסל את משתפי הפעולה עם האויב".



אסד ופוטין. צילום: רויטרס
אסד ופוטין. צילום: רויטרס



לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, כוחות טוענים כי בוצעו חמש תקיפות בשדה התעופה וכי באזור מחסני תחמושת בשימוש איראני. רוסיה מתחה ביקורת חריפה על התקיפה. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר: "ישראל ומדינות נוספות צריכות להימנע מצעדים שיגבירו את המתיחות באזור".



פסקוב קרא למדינות האזור לכבד את הריבונות הסורית ואמר: "לא ניתן להצדיק את הפרת הריבונות. זה משרת את הטרור, את דאעש ואת ג'בהת א-נוסרה". הוא הדגיש כי במהלך כל התקופה האחרונה הצבא הרוסי נמצא בקשר רציף עם צה"ל ובפרט עם חיל האוויר הישראלי.



צה"ל אמנם לא מגיב לדיווחים כאלה אולם שר הביטחון אביגדור ליברמן, שנפגש שלשום במוסקבה עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו ועם שר החוץ סרגיי לברוב, צייץ משם בטוויטר: "מנגנון התיאום בין צה"ל לצבא הרוסי הוכיח עצמו כיעיל". הוא הוסיף ורמז: "הבעתי דאגה מפעילות איראן בסוריה ומהשימוש האיראני בסוריה כבסיס להברחת נשק לחיזבאללה. לא נאפשר ריכוזי כוחות איראניים ושל חיזבאללה בגבול רמת הגולן".