אתר חדשות לבנוני דיווח הבוקר (שישי) כי "קיים מידע על תגובה סורית צפויה למתקפה הישראלית על מחסן התחמושת" במתחם שדה התעופה הבינלאומי בדמשק. האתר, "א-נאשרה", לא פירט אודות המידע שקיבל. עוד דווח, כי הרחק מהדיווחים הרשמיים של כלי התקשורת מטעם המשטר הסורי, נודע כי הטילים שמערך ההגנה הסורי כשל באיתורם וביירוטם, ולטענת דמשק נורו ע"י ישראל, כוונו למחסני נשק גדולים במתחם של שדה התעופה הבינלאומי בדמשק, באזור הדרום מערבי של הנמל.



אתמול אמר גורם סורי בכיר כי ארצו תגיב "במהירות" לתקיפה אותה ייחסו לישראל לפנות בוקר, אך הדגיש כי התקיפה לא פגעה בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. הגורם הצבאי אמר לאתר "א-נאשרה" הלבנוני, כי "הטילים שוגרו מהגולן הכבוש, פגעו במכלי דלק וגרמו נזקים". לדבריו, "צבא סוריה ובעלי בריתו יפעלו לסכל את המזימה הישראלית החדשה בגבול הגולן הכבוש, וימשיכו לחסל את משתפי הפעולה עם האויב".



על פי הדיווח, המחסן מיועד לאחסן משלוחי נשק שמועברים באוויר באמצעות מטוסי תובלה איראניים, במסגרת "הגשר האווירי להעברת הנשק" בין טהרן לדמשק. עוד נאמר, כי במסגרת זו הנשק אוחסן לכמה ימים במחסנים אלה, עד שהועבר למוצבים ולבסיסים של הצבא הסורי, וגם למיליציות שתומכות במשטר של בשאר אסד, בהן חיזבאללה.



כמו כן נכתב, כי תשומת לב מיוחדת ניתנת לעובדה שמערך ההגנה האווירי הרוסי לא יירט את הטילים הללו, אם הם שוגרו ממטוסי קרב או טילי קרקע-קרקע, וכי מוסקבה הסתפקה בהודעת גינוי, כהוכחה נוספת על ההסכם הרוסי-ישראלי "מתחת לשולחן", שמפריד בין המערכה של ישראל נגד מה שמכונה "ציר ההתנגדות" לבין המערכה של רוסיה לצד המשטר הסורי שמתנהל כלפי הקבוצות החמושות שמנסות להפיל את משטר אסד.



עוד נאמר, כי מקורות רבים הדגישו כי המתקפה הישראלית שהתקבלה על ידי הדרגים הגבוהים ביותר בישראל, מכוונת כלפי משלוחי טילים ארוכי טווח - שמבחינת ישראל מהווים "קו אדום". האתר מדגיש עוד, כי בניגוד למוצהר, המתקפה גרמה להרוגים ולנזק אדיר במחסן הנשק.



עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני, המקורב לחיזבאללה, הדגיש בידיעה שפרסם הבוקר את מה שאמרו גורמי מודיעין בארץ שמדובר ב"חלק קטן ממשלוחי הנשק שמגיעים לחיזבאללה". לפי העיתון, המתקפות הללו משאירות את תמרוני ישראל בכל הקשור לנשק "שובר שוויון" למינימום במסגרת מדיניות "המערכה בין המלחמות".