מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום (חמישי) כי עידן הנכבה לגבי העמים הערביים הסתיים וכי בניית הגדר על גבול לבנון היא הוכחה לכך שישראל הוסבה ושפרויקט ארץ ישראל הגדולה נכשל".



בנאום שנשא לרגל השנה הראשונה להתנקשות בחייו של מוסטפא בדר א-דין, ממנהיגי הזרוע הצבאית של חיזבאללה, אמר נסראללה כי "הישראלים בנו בשנים האחרונות מספר גדרות והקימו כמה מגדלי פיקוח אך למרות זאת אזרח לבנוני הצליח לפרוץ את כל זה והגיע ברגליו עד תחנת האוטובוס של קריית שמונה".



מזכ"ל חיזבאללה הוסיף עוד "הישראלים גילו עד כמה המודיעין שלהם ואמצעי הביטחון שלהם חלשים ולכן מיהרו בהקמת הגדר על גבול לבנון". נסראללה תקף את ישראל והדגיש: "ישנו חשש ישראלי מעתיד קרוב או רחוק. האויב הישראלי פוחד מכל עימות עתידי. הם יודעים שכל עימות עתידי יהיה בתוך אדמת פלסטין הכבושה".



 גבול לבנון - ישראל, ארכיון. צילום: פייר טרדג'מן, פלאש 90
גבול לבנון - ישראל, ארכיון. צילום: פייר טרדג'מן, פלאש 90



את הדברים אמר נסראללה כשבועיים לאחר שאזרח לבנוני חדר לשטח ישראל. כזכור, סמוך לשעה 21:00 בערב, תושבים בקריית שמונה דיווחו למשטרה על אדם המתהלך בנסיבות מחשידות. שוטרים שהגיעו למקום פתחו בסריקות נרחבות במהלכן אותר החשוד. בבדיקת פרטיו עלה כי מדובר באזרח לבנוני שכלל הנראה חצה את הגבול לשטחי ישראל. הוא הובהל לתחנת משטרה ונסיבות חצייתו את הגבול נחקרו. 



שבוע לאחר האירוע נקטו בצה"ל באמצעים משמעתיים נגד הגורמים המעורבים. דובר צה"ל הודיע כי סגן מפקד פלוגה בצה"ל הודח מתפקידו, מג"ד קיבל הערה פיקודית וארבעה קצינים וחיילים יועמדו לדין משמעתי. בצה"ל הבהירו כי לאחר האירוע התקיים תחקיר בראשות מפקד פצ"ן, אלוף יואל סטריק, במסגרתו הופקו לקחים מבצעיים בנוגע לתפקוד הכוחות בעת האירוע. הלקחים יועברו לכוחות ובתוך כך יתבצעו תחקירים משלימים מקצועיים נוספים, על מנת למנוע הישנות מקרים מסוג זה בעתיד.