ארגון "יש דין" הפועל לשמור על זכויות הפלסטינים ביהודה ושומרון פרסם היום (שבת) סרטון בו רואים מתנחלים מאזור יצהר מיידים אבנים לעבר תושבי כפר בורין כאשר לידם חיילים שמבחינים בנעשה ולא פועלים למנוע אותו. על פי טענת הארגון, האירוע החל לאחר שתושבי הכפר הגיעו לשדה שנמצא ממזרח לבורין במטרה לכבות שריפה שפרצה במקום, ושם הותקפו.



לאחר שהגיעו תושבי הכפר למקום, התקרבו אליהם אזרחים מכיוון המאחז גבעת רונן, מלווים במספר חיילים, והחלו ליידות לעברם אבנים. הפלסטינים נאלצו להימלט לכפר, אך המתנחלים והחיילים המשיכו לרדוף אחריהם עד פאתי הכפר, ואף יידו אבנים לעבר בכפר. בסרטונים שצילם תחקירן של יש דין ניתן לראות חיליים עומדים לצד זורקי אבנים, אך לא נוקטים בשום פעולה כדי למנוע את האלימות.



מארגון יש דין נמסר: "מדובר באירוע חמור שבו חייל צה"ל שהיו נוכחים באירוע, איפשרו לעבריינים ליידות אבנים באין מפריע,. על החיילים מוטלת החובה למנוע אירועי אלימות ויש בידם סמכות לעצור את פורעי החוק ולהעבירם לידי המשטרה. משלא עשו כן, על צה"ל לחקור את התנהלותם באירוע ולמצות עמם את הדין. כמו כן, על המשטרה לחקור את האירוע החמור, בו אזרחים ישראלים מיידים אבנים לתוך כפר פלסטיני".



מדובר צה"ל נמסר: "אתמול בשעות הצהריים פרצה שריפה באזור גבעת רונן ובית בורין. מתיישבים הגיעו למקום בניסיון לכבות אותה, כאשר בנקודה החלו זריקות אבנים בינם לבין הפלסטינים שהיו במקום. בניגוד לנטען, הכוחות שהגיעו לנקודה ניסו להפריד בין הצדדים וביקשו מהמתיישבים להפסיק את זריקות האבנים. בהמשך אף הוקפצו כוחות נוספים אשר גרמו לסיום החיכוך ופיזרו את הנוכחים במקום. נדגיש כי האירוע הסתיים ללא נפגעים".