"נוצר קשר מיוחד ומרגש. אחים לנשק זו אינה סיסמה". כך אומר אל"מ עמית פישר (43), מפקד בית הספר למ"כים וחטיבת חי"ר, שתחתיו משרת במילואים חייל שחולץ על ידו לפני 20 שנים תחת אש בלבנון - רס"ן ג'ואי כהן (38), שכיום משמש כמג"ד גדוד הסיור של החטיבה. המפגש הדרמטי בין פישר לכהן אירע בשנת 1997 בדרום לבנון. "הייתי אז לוחם בנח"ל. באחד מהמארבים הכוח שלנו עלה על זירת מטעני צד ומארב ירי מאוד מתוכנן של חיזבאללה. לכוח שלנו היו שני הרוגים וארבעה פצועים", משחזר כהן. "הגיע כוח של גולני שעליו פיקד פישר, שהיה מפקד הפלוגה המחלצת".



בינתיים, דרכיהם נפרדו. כהן וחבריו לנח"ל השתחררו מצה"ל והמשיכו לבצע שירות מילואים קרבי. פישר המשיך בקריירה צבאית והתקדם בסולם התפקידים והדרגות כקצין בקבע. המפגש התרחש לאחר כ־18 שנים.



"זיהיתי את פישר לפי הקול המיוחד שלו באירוע החילוץ. הוא אז צעק – 'נח"ל, נח"ל' ואי אפשר לשכוח את הקול הזה ברגע כל כך משמעותי", מספר כהן. רגעי החילוץ הדרמטיים מדרום לבנון נחרטו עמוק באל"מ פישר. "המפגש אחרי 18 שנים היה מרגש מאוד". פישר ליווה אמש את כהן לטקס קבלת אות הוקרה על הצטיינותו בשירות המילואים. "זה רגע מאוד מיוחד", אמר.