סוף לחלוקת גרביים תחתונים ומגבות למתגייסים בבקו"ם: צה"ל יוצא בתכנית שהוא מגדיר "מהפכנית", שתעניק לכל מועמד לשרות ביטחון כוכבים שווי כסף, שבהם יוכל לרכוש את הפריטים הדרושים לו, על פי העדפותיו בחנויות בשוק האזרחי. כל מתגייס יקבל בהודעה כשבועיים לפני מועד גיוסו, "כרטיס כוכבים" - 215 כוכבים ששווים 287 שקלים. שווי כל נקודה שווה שקל ושלושים וארבע אגורות.



לוחם יקבל במהלך השנה הראשונה לשירותו עוד 1733 שקלים, ובסך הכול 2020 שקלים. חייל תומך לחימה יקבל באותה תקופה תוספת של 640 ובסך הכול 927 שקלים. התוכנית תיכנס לתוקף כבר במחזור הגיוס הקרוב של אוגוסט 2017.



כרטיס כוכבים שהחיילים יקבלו



קצין בכיר באגף הטכנולוגיה בצה"ל אמר היום (שלישי) לעיתונאים, כי מטרת התכנית היא למנוע את התופעה שמתגייסים וחיילים קונים ציוד מכספם או מכספי ההורים, ומקבלים תרומות מעמותות. "אנחנו רוצים להיות כמו כל צבא מערבי מתוקן" הוא הדגיש. לדבריו, בצה"ל מקווים לשים קץ לתופעה שהפריטים הבסיסיים שצה"ל מספק מושלכים עוד בבקו"ם לפח או שמשמשים כסמרטוטים לניקוי מכוניות או רצפה.



החיילים יוכלו להשתמש בכוכבים שלהם ברשתות של המשביר לצרכן ו-H&O שזכו במכרז של משרד הביטחון. השווי הכספי הוא לאחר הנחה של 25% כמו שנתנת גם למשרתי הקבע. עלות התכנית לצה"ל היא כשישים מיליון שקלים. בנוסף, נשקלת הכנסה של אספקת ציוד חורף ולחימה לתכנית הכוכבים, בעלות של עוד 200 מיליון שקלים.



תהליך השימוש בכרטיס:


1. כ-14 יום לפני תאריך הגיוס, יקבל המתגייס מסרון למכשיר הטלפון הנייד בדבר זכאות ל"כרטיס הכוכבים".


2. המתגייס ייכנס לקישור המצורף במסרון ויאשר את התקנון.


3. המתגייס יקבל מסרון ובו קישור לכרטיס דיגיטלי המכיל תקציב "כוכבים" לשימושו.


4. מתגייס יגיע לרשתות השיווק אליהן מיועד הכרטיס ויציג את הכרטיס הדיגיטלי בצירוף תעודה מזהה על מנת לרכוש באמצעות ה"כוכבים" את סוגי הציוד השונים.



מי זכאי לכרטיס?


- הזכאות תינתן לכל חייל בהתאם לצרכי החייל כפי שיקבעו, מעת לעת, על-ידי גורמי הצבא בהתחשב בקריטריונים שונים, כגון, מינו ותפקידו בצה"ל.


- חייל חובה הזכאי לפעימות נוספות של כוכבים, יקבל במהלך שירות החובה מסרון עם פירוט תוספות הכוכבים וסוגם.


- מלש"ב שלא התגייס בפועל וגיוסו לצה"ל בוטל והשתמש ב"כוכבים" בחלקם או בכולם, צה"ל רשאי לדרוש את עלות ה"כוכבים" בחזרה.



איזה "כוכבים" קיימים ומהי הזכאות השנתית:


- "כוכבים אישיים"- נועדו לאפשר רכישת הלבשה תחתונה (תחתונים, גופיות, גרביים וכו') ופריטי חורף.


- "כוכבים ספורט"- נועדו לאפשר רכישת ציוד, ביגוד והנעלת ספורט לשמירה על הכושר הגופני והחוסן הבריאותי (ייכנס לתוקף החל ממרץ 2018).


- נקודות הכספ"ר (כסף פרטי) - מאפשרות לקבל הנחות לרכישות בתנאיי המכרז מכספם הפרטי. (כ-3,000 נקודות)



מימוש הזכאות לכוכבים - עד יום השחרור מצה"ל.