הפלגים הפלסטינים, חמאס, הג'יהאד האסלאמי, ופת"ח ערכו היום (חמישי) מסיבת עיתונאים משותפת בה איימו על ישראל שתישא באחריות אם אסיר פלסטיני אחד ימות כתוצאה משביתת הרעב בבתי הכלא.



הדברים נאמרו על ידי דובר מטעם הזרוע הצבאי של הג'יהאד האסלאמי "סראיא אל-קודס": "אנחנו עוקבים מקרוב אחר ההתנכלות לאסירים בבתי הכלא של הכיבוש שסובלים גם מתוקפנות. האויב מנסה להשפיל אותם ולהצר את צעדיהם".



הדובר רעול הפנים איים: "אנחנו מזהירים מפני פגיעה באסיר פלסטיני, במקרה זה לא נשב בחיבוק ידיים, שכן הפעילות בדרכי שלום לא הועילה עם האויב היהיר, הוא לא מבין אלא בשפת הכוח", נאמר בכינוס המשותף. הדובר הוסיף: "אנחנו מוכנים 'לשוחח' עם האויב בשפה המתאימה שהוא מבין אותה, בצורה הטובה ביותר".



בניסיון לעורר התנגדות בקרב הפלסטינים אמר הדובר: "אנו קוראים לבני העם לצאת מחר ליום זעם למען האסירים הגיבורים". יום זעם הכולל עימות עם הכיבוש בכל מקום: בגדה המערבית, בירושלים ובעזה וכן להתעמת עם חיילי צה"ל והמתנחלים ברחובות".



הזדהות עם שביתת הרעב בחודש שעבר. צילום: רשתות ערביות
הזדהות עם שביתת הרעב בחודש שעבר. צילום: רשתות ערביות



המסרים המאיימים שוגרו לעבר ישראל לאחר שבשבוע שעבר דווח כי אחד ממנהיגי השביתה, מרואן ברגותי, תועד כשהוא אוכל בתאו בתוך תא השירותים. על פי ההערכה, את החטיפים הניחו אנשי שב"ס כפיתיון להוכיח כי ברגותי אינו שובת רעב מתוך מניעים לשיפור תנאי האסירים הביטחוניים.



שביתת האסירים הביטחוניים התחילה ב-17 באפריל, כאשר בתחילת הדרך עמד מספרם של האסירים הביטחוניים השובתים רעב על למעלה מ-1,100 אסירים, בשיאה הגיע מספרם ל-1,314. ראש האגף האסירים בשב"ס, אשר ועקנין, אמר בשבוע שעבר: "עשינו מאמץ רציני לחסום את השימוש הסלולרי, הגברנו את החיפושים בתאים של האסירים. חשוב לציין כי מראשית השביתה הצלחנו לתפוס הסלקות של מלח וסיגריות. על זה אט אט הצלחנו להתגבר".