תרגיל פתע של שייטת הצוללת הסתיים היום (חמישי) כשמטרת האמון שנמשך חמישה ימים היתה לבחון את הכשירות המבצעית של השייטת. במוצאי שבת האחרונה הוקפצו כל לוחמי השייטת ומפקדיה לבסיס היחידה בנמל חיפה ולאחר התארגנות מהירה יצאו הכוחות לתרגיל המדמה "לחימה מתפרצת". התרגיל דימה מצבים שונים בעת מלחמה ובהם איסוף מודיעין, שיתוף פעולה עם שאר הכוחות בחיל ועם חיל האוויר ולוחמה נגד צוללות אויב.



לצד שייטת הצוללות השתתפו בתרגיל יחידות נוספות של חיל הים, בין יתר השתתפו שייטת ספינות הטילים, הקומנדו הימי (שייטת 13) וכוחות נוספים, שחלקם ביימו את האויב.

שבוע המלחמה של שייטת הצוללות


יצוין כי לפי פרסומים זרים הצוללות של חיל הים המונות כיום חמש, כשצפויה להתווסף צוללת שישית, מיועדות לשאת טיילים עם ראש חץ גרעיני. עוד דווח כי אלה נועדו לשמש כזרוע אסטרטגית נוספת לחיל האוויר עם "יכולת של מכה גרעינית שנייה". זאת בנוסף למשימות של ביטחון שוטף ואיסוף מודיעין על כוחות אויב.



התרגיל התרחש כשברקע מתנהלת חקירה בפרשת רכישת הצוללות הגרמניות. כזכור, בחודש פברואר הפכה הפרשה לחקירה פלילית לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט הורה לפתוח בחקירה זו.



הפרשה נחשפה לראשונה בערוץ 10, כשדווח כי עו"ד דוד שמרון, פרקליטו האיש של נתניהו, ייצג את החברה הישראלית ששימשה כמתווכת בעסקה לרכישת שלוש צוללות מגרמניה. לפי הדיווח, נציג המספנה מיקי גנור הוביל יחד עם שמרון מהלך שמטרתו הייתה לאפשר לכלי השיט שלא להיות מחויבים בקבלת תחזוקה במספנת חיל הים, אלא במספנה של חברה פרטית שתוקם במיוחד לצורך העניין.



תרגיל שייטת הצוללות. צילום: דובר צה"ל
תרגיל שייטת הצוללות. צילום: דובר צה"ל