משטרה צבאית חוקרת (מצ"ח) חוקרת תלונה של חיילת מגדוד ברדלס שהתלוננה כי נאנסה על ידי אחד מחבריה לפלוגה, כך נודע היום (חמישי). הצעירה התלוננה לפי שלושה ימים על כך שבחודש שעבר נאנסה במקום מגוריה בבסיס בו שוהים השניים במסגרת שירותם בגדוד העוסק באבטחת גבולות וממוקם באזור הערבה.



עם קבלת התלונה נפתחה חקירה והחייל החשוד במעשה נעצר. החייל מצדו טוען להגנתו כי היחסים היו בהסכמה. יודגש כי מדובר בחייל וחיילת מפלוגת המפקדה של הגדוד.



מדובר צה"ל נמסר כי "ב-22 במאי 2017 הגישה חיילת תלונה על כך שבחודש אפריל נאנסה בידי חייל מיחידתה, במגורים בבסיס בו שהו במסגרת תפקידם. עם קבלת התלונה נפתחה חקירת מצ"ח, וב-23 במאי 2017 החייל החשוד נעצר. בשלב זה, מעצרו הוארך על-ידי בית הדין הצבאי, מחוז דרום, עד ליום 1 ביוני 2017. החקירה עודנה מתנהלת".



גדוד ברדלס הוא גדוד מעורב בו משרתים חיילים וחיילות, שהוקם לפני כשנה כחלק מהמאמץ של צה"ל לשלב נשים בתפקידים קרביים. בתקופה האחרונה ישנה מתקפה של רבנים המתנגדים לשירות משותף של חיילים וחיילות. על רקע זה בצה"ל ישנו חשש כי אם אכן יתברר שהיה אונס, הדבר יעניק תחמושת לאותם חוגים התוקפים את הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט וצמרת צה"ל בעקבות המדיניות שלהם בנושא השירות.



חיילת, למצולמת אין קשר לכתבה. צילום: אסתר רוביאן, פלאש 90
חיילת, למצולמת אין קשר לכתבה. צילום: אסתר רוביאן, פלאש 90



אונס ומעשה סדום



האירוע בגדוד המעורב מתרחש כארבעה חודשים לאחר שבית הדין הצבאי, מחוז שיפוט חיל האוויר, גזר את עונשם של טוראי דין טויל ורב"ט עקביה ישראלי, שהורשעו בביצוע עבירות חמורות של אינוס, מעשה סדום ומעשים מגונים ובביצוע עבירות נוספות. המעשים המיוחסים לשניים אירעו בחודש אפריל 2015. על פי הכרעת הדין, השניים פגעו מינית בחיילת ששרתה עמם בבסיס כאשר חיילים אחרים נוכחים במקום, ואף תיעדו חלק מן המעשים.



על טוראי טויל, שהורשע גם בכך שבנובמבר 2014 אנס חיילת נוספת ששרתה עמו הוטלו 11 שנות מאסר בפועל, שנה ושבעה חודשים מאסר על תנאי וכן תשלום פיצויים בסך 56 אלף שקלים לקורבן. על רב"ט ישראלי הוטלו שש שנים ושלושה חודשים מאסר בפועל, שנה ושבעה חודשים מאסר על תנאי, הורדה לדרגת טוראי וכן פיצויים בסך 16 אלף שקלים לקורבן.



יצוין כי על טוראי טויל גזר בית הדין עונש של שמונה שנות מאסר בגין המקרה משנת 2015, וארבע שנות מאסר בגין המקרה משנת 2014. כן הוטלו עליו ארבעה חודשי מאסר בגין שיבוש הליכים. על פי גזר הדין, חלק מן העונשים ירוצו בחופף. טויל ישלם פיצויים בסך 32 אלף שקל למתלוננת משנת 2015 ובסך 24 אלף שקל למתלוננת משנת 2014.