שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים הסתיימה, כך מסר הבוקר (שבת) שירות בתי הסוהר, ביום הצום הראשון של חודש הרמדאן. סיום השביתה התאפשר בעקבות סיכום של מדינת ישראל עם הצלב האדום על ביקור שני בחודש של משפחות האסירים, נוהל שנפסק לפני תשעה חודשים בגלל היעדר מימון של הצלב האדום. במסגרת ההבנות החדשות, סוכם כי הרשות הפלסטינית היא שתממן את הביקור השני, בהסכמת ישראל והצלב האדום.



בשירות בתי הסוהר אומרים כי מעולם לא נוהל משא ומתן עם האסירים השובתים וכי ממילא לא התקבלו הדרישות שלהם. בשב"ס אומרים כי במהלך השביתה נמנעה מהנהגת האסירים לשוחח אחד עם השני וכן להעביר מידע, מה שסייע לכך שהם החליטו בסופו של דבר להפסיק את השביתה. 



מנגד, בהודעה שמסרו עיסא קארקע, השר הפלסטיני לענייני אסירים, וכדורא פארס, ראש מועדון האסיר הפלסטיני, נמסר כי האסירים החליטו לסיים את השביתה לאחר שהנהגת השובתים בראשות מרואן ברגותי, הגיעה להסכם בתום מו"מ של 20 שעות בכלא אשקלון.



לפי נתוני שירות בתי הסוהר, במהלך התקופה שבתו לפרקים  1578 אסירים בסך הכל (רובם מארגון הפת"ח), מעל 750 מהם הפסיקו את השביתה במהלכה. היום כל 834 שובתי הרעב שנותרו הכריזו על הפסקת השביתה. בבתי החולים מאושפזים 18 אסירים שישובו לבתי הסוהר בהחלטת הרופאים לאחר שישתפר מצבם.

בשבוע האחרון של השביתה הגיעו עשרות שובתי רעב אסירי חמאס לבתי החולים לאחר שבתום בדיקת בבתי הסוהר בהם הם שוהים החליט רופא של שירות בתי הסוהר (שב"ס) כי לנוכח המדדים שאופיינו אלם הוא מבקש לבצע בדיקות נוספות בתנאי בית חולים. 

לפני כשלושה שבועות נחשף על ידי שב"ס תיעוד מצולם של מרואן ברגותי, שהנהיג את השביתה, כשהוא מסתגר בתא השירותים שבתאו ואוכל שם חטיף "טורטית" במקרה אחד, ועוגיות  במקרה קודם. בין לבין נראה האסיר מגרגר מלח לגרונו. למרות שבשב"ס ובמשרד לביטחון פנים היו בטוחים שחשיפת ברגותי בתמונות בהן הוא נראה מפקיר את חבריו השובתים ומאחורי גבם הוא אוכל לכאורה בעורמה, תביא להפחתה בשביתה, נראה כי המהלך לא היה דרמטי.