אזעקה נשמעה הערב (שבת) בצפון תל אביב וברמת השרון. לאחר זמן קצר התברר כי מקורה ככל הנראה בתקלת צופרים וכי מדובר באזעקת שווא. מצה"ל נמסר כי הדיווחים בעניין האזעקות בבירור. "לפני זמן קצר הופעלו צופרים במחנה גלילות שבאזור השרון כתוצאה מתקלה טכנית. האירוע יתוחקר", נמסר מדובר צה"ל.



אך עד הודעת ההרגעה, לאזרחים רבים ששמעו את ההזעקה הייתה חוויה קשה ביותר. "הייתי בדרך לבית קפה ופתאום שמעתי את הצפירה. בהתחלה נבהלתי וחיפשתי מקום מחסה, אבל אחרי דקה-שתיים הבנו שזו היתה טעות", סיפר חיים המתגורר באזור רמת אביב ג' – "ראיתי אנשים בורחים. זה לא היה נעים".



"הילד שלנו בן הארבע עמד לישון ואז שמענו צפירה. נורא נלחצנו ולקחנו את הילד לממ"ד. זה לא היה נעים, אבל טוב שזו רק היתה תקלה ולא אזעקת אמת", סיפרה ליאורה מרמת השרון. היו תושבים שקיבלו באפליקציה הודעה שהיתה תקלה טכנית ומיהרו לעדכן את קרוביהם. "קיבלתי את ההודעה והודעתי לחברים שלי שאין להם את האפליקציה", סיפר אורן המתגורר ברמת אביב הוותיקה – "באופן אישי לא שמעתי את האזעקה, אבל דאגתי להרגיע את כולם".



מוטי מרמת השרון, שלא היה באזור בעת האזעקה, סיפר שמיהר להתקשר ולהרגיע בני משפחה. "לא רציתי שייכנסו ללחץ. קיבלתי הודעה שהיתה תקלה", הוא הסביר.



מקרה זה מצטרף למקרה נוסף שאירע במהלך היום, אז נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית חוף אשקלון. גם במקרה זה, התברר לאחר זמן קצר כי מדובר באזעקת שווא.